1987-es európai Lego katalógus

Természetesen ma sem maradtok Lego katalógus nélkül....csak megvártam amíg vége lesz a VB döntőnek :) 

A mai darab egy többnyelvű, 22 oldalas európai katalógus 1987-ből. Kisebb méretű és német, francia illetve olasz nyelven vannak benne leírva a dolgok. Ami az igazán jó benne, hogy ez még tényleg az az időszak, amikor a 3 klasszikus témán volt a fő hangsúly (Castle, Town, Space). Valószinűsítem, hogy a nálam kicsit idősebb kollégák számára, ez az időszak jelenti az "igazi" a "klasszikus, a "békebeli" Lego hangulatot. És ez így is van jól mert az aranykort általában mindig a saját gyerekkorára teszi az ember....viszont ez az időszak....tényleg vitán felül aranykor volt.... abszolút klasszikus, már-már legendás készletekkel. Érdemes átfutni. 

01_19.jpg

02_15.jpg

03_14.jpg

04_12.jpg

05_12.jpg

06_12.jpg

07_14.jpg

08_12.jpg

09_10.jpg

10_14.jpg

11_18.jpg

12_15.jpg

13_11.jpg

14_11.jpg

15_17.jpg

16_13.jpg

17_10.jpg

18_10.jpg

19_10.jpg

20_10.jpg

21_9.jpg

22_9.jpg

23_10.jpg

24_8.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekokapolcrol.blog.hu/api/trackback/id/tr7814114557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konyvtaroslany 2018.07.16. 09:58:21

Megvan ez a katalógus! (Meg sok minden belőle!)

:-D

Kánikula 2018.07.16. 10:34:43

kb. 1000x néztem ezt végig :)

A nép fia 2018.07.16. 10:38:53

A klasszik városi témáiért a mai napig megdobban a szívem!

De a kastély-tematika sosem érdekelt igazán, nekem a kicsit később megjelenő kalózos-katonás volt nagy kedvencem. Emlékszem, bejött mellé az indiános is, megvolt pl. a katamarán.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 10:56:10

@Konyvtaroslany: Igen nekem is van belőle 1-2 :) Meg szerintem itthon ez az időszak volt az első olyan amiből sok került a gyerekekhez

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 10:56:46

@A nép fia: A kalózos szettek történetéről irtam egy két részes cikket :) ÉRdemes átnézni A Lego Pirates története 1-2

_B_ 2018.07.16. 11:07:06

Állati :)
Jópár szett megvan ezekből. Gyerekként legó alapú életforma voltam. Mondjuk még most sem múlt el.
Egyébkét a mostani city szettek között is vannak nagyon jók

white zimbabwean 2018.07.16. 11:55:42

Jaj, de jó látni! A nagyobbak közül megvan - hiánytalanul! - a rendőrség, repülőtér, benzinkút, kereskedelmi hajó és több kisebb önálló jármű. Mindig ebből néztem ki, hogy mit kérek jövő karácsonyra, amit a szülőknek hála meg is kaptam. Emlékszik még valaki a Déli pályaudvaron lévő dollárboltra? A repülőtér onnan származott.

Fellegjáró Marci 2018.07.16. 12:07:19

Ezeket a katalógusokat nagyobb becsben tartottam gyerekkoromban mint később az ökm-et kamaszkoromban!

Meridian74 2018.07.16. 12:18:59

Más évjáratú katalógusok nincsenek meg valahol? 1975-1985-ig érdekelne - ha voltak ilyenek...

mestska · http://cities.blog.hu 2018.07.16. 12:22:26

@Meridian74: voltak, nekem 78-tól megvan az összes.

Egyallampolgar 2018.07.16. 12:41:14

Több darab is megvolt a családban. Szép emlékek. Ma is elLEGOznék egy hétvégét.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 12:42:49

@Meridian74: Fog még szerepelni abból az időszakból 1-2 itt az oldalamon:)

Jancsiszeg1980 2018.07.16. 12:43:01

Fú, ez már az aranykor végéhez közeledett. A kalózosból még én is kaptam később, de ebből katalógusból azért megvolt 3 csomag:

- 4010 rendőrhajó
- 6780 űrhajó szirénával
- 6953 űrállomás

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 12:43:50

@Egyallampolgar: Hát ez könnyen kivitelezhető :) Ebből az időszakból elég sok eladó példány van manapság

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 12:45:43

@Jancsiszeg1980: Az aranykort mindenki máskorra teszi általában akkorra amikor épp ő volt gyerek:) A Lego szempontjából ez volt az igazi aranykor kezdete...és a 90-es évek közepéig tartott. Ekkor lett az eddig főleg csak európában ismert és szeretett márkából a globális játékpiacon is meghatározó szereplő.

Macropus Rufus 2018.07.16. 12:51:33

hát ez most nagyot ütött :) gyerekkor feeling. :)

Mostanában rákattantam a Lego Digital Designer-re. Nem rossz kis program.
Gyerekorban a padlón játszottam. Most meg a szgéppel legókoz :D

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 12:55:57

@Macropus Rufus: Élőben azért most is jobb :D Van jópár cikkem régi legókról és katalógusok is vannak itt fent még bár későbbiek :)

Palánta 2018.07.16. 12:58:27

Lássuk mi van meg:
6358 - létrás tűzoltó
6380 - mentőállomás
6386 - rendőrség
6522 - motoros rendőrök
6368 - mentőrepülő
6604 - versenyautó
6310 - T elágazás (x2)
4010 - rendőrhajó

A 6641- nagy jeep-nek volt egy másik, sötétebb színezésű változata, fekete-sárga-vörös színekkel.

Kánikula 2018.07.16. 13:21:28

@Tota12: 87-ben :). Tavaly előbukkant egy pakolás során egy régi legó szettel együtt a feleségem gyerekkori dolgai között.

2018.07.16. 15:10:17

Nekem a 6392-es repülőtér van meg (ma már hiányoska és némely elem eltört :-( ).
Azt szerettem benne, hogy rengeteg dolgot lehetett építeni belőle, építettem mindent beleadva kétfedelű repülőgépet, de persze az űrhajó volt a legnépszerűbb, felnyitható kabintetővel meg változtatható szárnyállással, hogy ne csak az űrben legyen áramvonalas :-DDD
Unokatestvéremnek 6971-es űrállomás volt, sci-fi mániásként én is olyat szerettem volna.
youtu.be/qHxKFy8Q5QU
(Ezek mondjuk a '85-ös katalógusban vannak benne, az is megvan, de nem túl jó állapotban - rengeteget nézegettem és álmodoztam, hogy "ha egyszer mind meglenne...")

Exploiter 2018.07.16. 16:19:58

Apám még NDK-ból hozott ebből jó néhány cuccot.

Jó visszagondolni rá, bár még mindig megvannak, vigyáztunk rájuk, majd a gyereknek megmondhatom, hogy az előző évezredből vannak, egy olyan országból, ami nem is létezik már. :)

Egyallampolgar 2018.07.16. 16:35:05

@Tota12:
Eszem ágában sincs retro készletet venni. Gyerekkorunk összes kincse el van dobozolva gondosan. Persze ömlesztve. Nekem már erre nincs hétvégém sajnos. A terv az, hogy ha majd jönnek a mi gyerekeink akkor majd néha beállok. Persze lehet, nekik az már gagyi lesz. Vagy nem érdekli őket. Vagy fel kell majd "hígítani" új darabokkal :)

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 16:38:05

@Egyallampolgar: Én nem annyira régen úgy fél éve szedtem elő az összes gyerekkori és megörökölt ömlesztette cuccomat. Napokig rendszereztem őket készletekre a net alapján :) Aztán persze hiányos volt mind úh be kellett szerezni a hiányzó alkatrészeket. Jó mondjuk én játékgyűjtő vagyok de engem nagyon ki tud kapcsolni amikor lego alkatrészeket bogarászok

Macropus Rufus 2018.07.16. 16:43:28

@Tota12: élőben naná! :) na jó itt magunk közt: néha leülök rendes legóval játszani :) van egy kedvencem a 8880. Ez volt az uccsó legó amit kaptam még a szüleimtől.
Sztem az egyik legjobb tecnhic lego.
Viszont a LDD programmal olyanoka tis össze tudok rakni amim nem is volt soha, de szerettem volna. Pl. a régi 80-as 90-es űrhajós legokat. :)

zsurzsenka 2018.07.16. 16:48:21

WOW! Ebből a katalógusból a mai napig meg van a 6067-es fogadó, a 6378-as benzinkút, 6682-es betonkeverő, 6656-os autómentő, és a 6698-as motorcsónak vontató. Visszatért egy kis darab a gyerekkoromból! Köszi érte! :)

Dr.Démonmac1 2018.07.16. 17:34:05

Szintén, egy kis darab a gyermekkoromból visszatért:D
1979 a legöregebb legóm:) (897 Rocket Launcher)
az űrlegót gyerekként gyűjtöttem egy darabig. Azthiszem ebből minden megvan.
(megvannak a dobozaik, és az összerakási útmutatóik is, tetejükön minimum 35 éves porral:(

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 17:39:35

@Macropus Rufus: Én szépen le szoktam ülni...amikor TVzünk a feleségemmel...magam elé veszem a tálcámat és épitem a szetteket :D Remek elfoglaltság főleg télen.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 17:40:07

@Dr.Démonmac1: Na arra akkor nagyon vigyázz :) Gyakorlatilag műkincsek.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 17:40:37

@zsurzsenka: Raktam ki a múlt héten 89-es katalógust is ha az is játszik még :)

Anak 2018.07.16. 18:22:02

@Tota12: Nekem az 1987-es évből egy 32 oldalas magyar nyelvű katalógusom van, néhol egészen más képekkel. Bescanneljem? Érdekes lehet? Duplo, Fabuland, Basic cuccok vannak benne többségében, ami innen hiányzik. Meg néhol más a dioráma.

Anak 2018.07.16. 18:23:09

@Anak: Pontosabban cseh, magyar, német katalógus.

Moria 2018.07.16. 19:15:00

Na, lássuk csak....

A mai napig megvan:

a Tűzoltóállomás,
a szirénázó tűzoltó autó,
a Rendőrkapitányság,
a szirénázó rendőrautó,
a rendőrhajó,
a rendőri radarállomás,
a kicsi kétpropelleres repülő,
a mentőautó,

meg még kb. 1994-ig minden fontosabb készlet. És bár 37 éves múltam, gyakran a mai napig előveszem ezeket, felidézve, hogy mennyire örömet adtak a LEGO játékok gyerekként.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 21:17:31

@Anak: Lehet hogy majd kelleni fog meglátjuk. Még van egy pár a tarsolyomban. De rengeteg olvasó küldött már szkennelt katalogust aztán még nem is néztem őket, mert amig van saját (plusz amiket ajándékba kaptam) addig elsősorban azokat nyomatom. De köszönöm. Szólok ha kelleni fog okés?

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.07.16. 22:44:49

Sajnálom, de magam sosem értékeltem ezeket a tematikus legókat. Mi az öröm és kreativitás abban, hogy egyszer összerakja az ember, s csak egyféleképpen, majd kész, ennyi. Ráadásul mindenzt NAGYON drágán. Nekem ez unalmas az első összerakás után. sokkal jobban értékeltem a korábbi legó-rendszereket, amikor még alkatrészekből _lehetett_ összerakni _bármit_, ami az eszünkbe jutott (persze, elég építőanyag segítségével). Építettem én így ugyanazokból az alkatrészelből házat, úrhajót, robotot, mindent, ami az eszembe jutott. Igaz, én az 1970-es évek végén jutottam legóhoz (akkor is csak egyik barátunk anyjának nyugatnémet barátjának kösöznhetően).

hungarisztan 2018.07.16. 23:00:49

@Egyallampolgar: A retró készletekkel az a baj, hogy nem csak a világ fejlődött, hanem a LEGO is elég szép evolúción ment keresztül.
A nyolcvanas években, kissrácként egy rokontól kaptam egyszer egy tűzoltóállomást. Bécsből származott, de még bőven a Mariahilferstrassés zarándokutak előtt, úgyhogy istenkirályság volt, mert ilyenje tényleg nem volt senkinek a környezetemben. Elképesztő sokat játszottam azzal az egy szettel; nyergesvontatótól benzinkúton át tűzoltóhajóig mindent építettem belőle (minden piros volt :)), de fejből össze tudtam rakni a tűzoltóállomást is a két autóval.

És akkor ugrunk időben egy szerény 30 évet. Akárhányszor apáméknál járunk, mindig megkérem, hogy ha véletlenül szembetalálkozik a szettel a padláson, mentse már ki a süllyesztőből, a kisfiam már abban a korban van, hogy legózunk rendes nagy szettekkel (500-600 darabos Creator készletek). És mivel egy vatera-szerű oldalon be van állítva állandó figyelés mindenféle legós ínyencségekre (köztük egy egyáltalán nem túl specifikus "lego" keresőszóra is :)), egyszercsak szembejött velem ugyanaz a gyerekkori szett, az a bizonyos 6382-es – és a legkevesebb, ami elmondható róla, hogy minden nosztalgiafaktorral együtt is elég kiábrándító volt. Jó, az eladó összerakva tárolta (a barbár!), úgyhogy csupa por volt, meg a fénykép is rosszul volt bevilágítva, ezzel együtt egy fél világ omlott össze bennem. Ugyanis a LEGO azóta iszonyatosan nagyot fejlődött: sokkal, de sokkal igényesebbek lettek a szettek, rengeteg bennük a csilivili apróság, az egyedileg gyártott részletek (amiket máskor hogy utálok pedig!), sokkal több a szín, a kocka, de talán még a használatos műanyagok/gumik is jobb minőségűek lettek. És akár tetszik, akár nem, a mai gyerekeknek már ez, a mostani LEGO a sztenderd, ha egyszer előkerül mégis a gyerekkorom 6382-ese, akkor bottal fognak hozzápiszkálni, mint valami kínai klónhoz...

(Hasonlóan kiábrándító volt amúgy egy másik, az emlékeimben ezek szerint alaposan feltupírozott készlet, a szomszéd kissrác Technic legója, a 8835-ös villástargonca/traktor. Én – akkor már tinédzserként – a fél karomat odaadtam volna érte (zenészként ez elég nagy szó! :)), ma meg... hagyjuk. Nem mondom, hogy elugranék előle, ha valaki hozzámvágná, de csak a nosztalgiafaktor miatt, különösebben nem kívántam rá. De hát miért is tenném, ha traktor vonalon nemhogy a 42054, de még a kisfiam egyszerű 60181-ese is kívánatosabb, pedig az nem is Technic... Szóval óvatosan azokkal az emlékekkel, mert gonosz tréfát űznek velünk! Mondjuk tény, hogy akkor az volt, annak örültünk (volna). Ami nem változott, az az, hogy a csúcs modelleket se akkor, se most nem tudom (akarom) annyiért megvenni, amennyibe kerülnek. De ahogy az akkori kereseteket sem lehet összehasonlítani a maiakkal, úgy a LEGO is valahogy párhuzamosan növelte az árait...)

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 23:01:00

@Fotósképző: Egy félig meddig közkeletű tévedés az amit mondassz bár abszolut megértem mert nyilván személyes élményből táplálkozik :) Nagyon sokaktól olvastam már szinte pontosan ugyanezt amit leirtál

Szóval a Lego a hatvanas évek óta többségében olyan készleteket gyárt amiből egy konkrét valamit...meg lehet épiteni...de egyrészt mindig voltak alternativ épitési módok ( pl a Castle érában akár 3 is egy készletnél) másrészt mindig voltak - Basic - készletek amiben sokféle ömlesztett alkatrész volt és ott tényleg azt épitettél amit csak akartál. Hozzáteszem nekem egy csomo konkrét szettes legóm volt de sose azt épitettem meg belőlük, hanem épp ami eszembe jutott. Nos ezek a Basic készletek a 70-es, 80-as években (a lego témák felfutásával párhuzamosan) nagyon népszerűek lettek és hazánkban is azok voltak. Sokan ilyen általános készletet vettek a gyereknek karácsonyra, mert ugye abból bármit meg lehet épiteni illetve pl a hazai áruházak is ezekből szereztek be többet. Úgyhogy emiatt sokaknál az az emlékkép alakult ki hogy régen sokkal több basic szett volt, mint tematikus....de ez egész egyszerűen nem igaz. Ma is sok basic készlet van egyébként csak a kinálaton belüli arányuk csökkent.

Az meg hogy mi a jo a tematikus legoban....hát ezt nehéz elmagyarázni :) Más ez tény. Nyilván felnőtt, szetteket gyűjtőként nem is tudnék pártatlan véleményt mondani erről.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 23:03:44

@hungarisztan: na igen ez abszolút igy van ahogy irod. És annak ellenére egyetértek hogy imádom a vintage készleteket.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.07.16. 23:10:14

@Tota12: Nem emlékszem már, hogy mi volt a legó lényege, meg főleg a marketingje akkor, (ugye, a kommunizmusban örültünk, ha volt kenyér, és a rendőr nem vert meg, a legó nekem tényleg maga a kánaán volt az akkori játékok között, ráadásul csak ritkán juthattam hozzá, mivel nem az enyém volt, ugye). De a mondanivalóm lényege igaz ettől függetlenül: nekem a tematikus legók unalmasak. Számomra az építkezés nem egy más által előre kitalált és legyártott valami összerakása, hanem az általam megálmodott mű megépítése, megalkotása. Remélem, érted a különbséget.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.16. 23:20:54

@Fotósképző: Hogyne érteném. Mondom én magam is igy épitettem gyerekként annak ellenére hogy főleg tematikus dolgaim voltak:) Pont az a szép ebben hogy van aki szetteket gyűjt, van aki csak ugy épit van aki saját szetteket talál ki vagy egy meglévőt alakit át javit fel...pont ezért remek játék mert nagyon sokféleképpen lehet játszani vele

hungarisztan 2018.07.16. 23:42:45

@Fotósképző: Ma is léteznek általános kockakészletek, nyílászárók, kerekek stb., amikből bármit ki lehet rakni. De nem szabad elfeledni, hogy sok ember egyáltalán nem annyira kreatív, hogy saját maga kitaláljon építéseket. És nem, nem lehet mindenki kreatív – ezt fotós oktatóként egészen bizonyosan tudod te is. Van, aki tökéletesen megérti az elméletet, tudja mi a blende, mi a záridő, tán még komponálni és bevilágítani is megtanul – ha van hozzá útmutató –, de alkalmazni, továbbvinni a tanultakat, ad absurdum felrúgni a „kőbe vésett” szabályokat nem tudja és nem is akarja, mert nem ilyen beállítódású. Amivel persze nincs semmi baj, nem lehet mindenki kreatív, ettől még csinálhat technikailag tökéletes képeket, ő is elégedett lesz, a rokonok is elégedettek lesznek (úgyse értenek hozzá), win-win. Kábé így van ez a LEGO-val is: a páromat például egyáltalán nem érdekli semmilyen változatban és nem is érti, hogy mit tudok én nézni 20 percig (sokszor 20 percig) a YouTube-on egy LEGO GBC-n, vagy hogy miért kéne még egy szettet venni. De múltkor a kisfiam őt akarta játékpartnernek, így kénytelen volt leülni vele legózni, és szerintem baromira boldog volt tőle, hogy van egy gyári sorvezető, és nem neki kell kitalálnia valamit. Ez egyszerűen nem az ő asztala.
De olyat is ismerek, akinek még a gyári sorvezető is túl bonyolult. Van ismerősöm, aki soha nem venne meg egy Technic LEGO-t, mert neki az – úgymond – túl bonyolult és úgysem tudná összerakni. Bármennyire is nehéz ezt elképzelni, létezik ilyen.

Ahogy azt sem szabad elfeledni, hogy a kényszer nagy úr: diktatúrákban mindig virágzik a művészet! Avagy: ha egyszerűen nem volt választék, nem lehetett hozzáférni LEGO-khoz, akkor az ember abból főzött, ami volt. Én is abból az egy készletből csináltam mindent, amim volt (ld. föntebb), de elnézem a kisfiamat, aki ma például nem hagyta hogy 4 db extra kockát rárakjak a „gyári” dizájnra, mert neki az úgy volt jó, ahogy az útmutatóban szerepelt, ahhoz én csak ne akarjak hozzákreatívkodni bármit is... Igaz, még fiatal, neki most 4,5 évesen pont az ad nagy sikerélményt, hogy vastagon a kora fölé belőtt készleteket tud összerakni az útmutató alapján. (És valóban, ilyen korban elég nagy teljesítmény 2 órát koncentrálni, követni a képeket és végül látni, hogy épített valami szépet. Lehet, hogy sokkal több önbizalmat ad, mintha saját maga kreatívkodna valamit, amivel nincs megelégedve, mert kevés még hozzá a térlátása, a tapasztalata, a tudása, hogy olyat csináljon, amit igazán elképzelne – vagy amit a profi tervezők bedobozolnak neki... Szóval nem erőltetem a kreativitást minden áron, mert talán jön majd később magától – ha meg nem, az sem tragédia, mert addig is jókat játszik/játszunk egy kivételesen jó fejlesztő játékkal. Ami akkor is jó, ha csak ugyanazt tudja összeépíteni belőle...)

De amúgy kreatív emberként is simán lehet élvezni 1-1 komolyabb építésű készletet. Én mondjuk a komolyabb Technic készletekre csorgatom a nyálam, gyárilag azokból is „csak” 2 építést lehet megcsinálni – persze kreatívan határ a csillagos ég, pláne ha több készletet is összenyit az ember. De a gyári építések összerakása is élvezhető, mert különösen az ilyen komplexebb építések során rengeteget tanul az ember, hogy mit hogyan lehet megoldani, milyen kockáknak milyen alternatív hasznosításai lehetnek, bizonyos mechanikai-gépészeti kapcsolatokat (pl. differenciálmű), hogyan lehet létrehozni (ill. mik ezeknek a limitációi), milyen látványmegoldások vannak stb. Ezek a tudások beépülnek, aztán majd jobbak lesznek tőle a saját építések is.

hungarisztan 2018.07.17. 00:08:01

@Fotósképző: Látom, miközben gépeltem, továbbment a diskurzus – ez a baj a hosszú hozzászólásokkal... :)
Említetted a marketinget. Ez hívószó, mert azt tudni kell, hogy a LEGO a 90-es években majdnem csődbe ment. Az emberek egyszerűen nem vették elég nagy számban, mert alighanem úgy voltak vele: vettek 1-2 basic készletet, amiből BÁRMI kirakható, akkor mivégre vegyenek még tizet. És ez olyan komoly válság volt a LEGO-nál, hogy akkor határoztak úgy, hogy le kell dobni a marketinges atombombát: egyszerűen olyan kívánatossá kell tenni az új készleteket, hogy ne lehessen őket a boltban hagyni. Ha ehhez az kell, hogy mindenféle franchise-okkal házasodjanak össze, akkor igenis el kell kezdeni gyártani Star Wars legót, meg Ninja legót, meg tökömtudja, milyen szarságokat. Igen, ezekről kábé ugyanaz a véleményem, mint neked: ezek aztán tényleg annyira tematikusak, hogy semmi mást nem lehet belőlük építeni – de hiszen pont ez volt a marketing osztály célja... Hogy meg kelljen venni a huszonkettedik doboz legót is, mert abban van a tökömtudja melyik kenobi minifig. Ezzel párhuzamosan felturbózták a készleteket, a csomagolást, a dizájnt, a termékvonalakat – mindent, ami ahhoz kell, hogy kívánatosabb legyen a LEGO.
És baromira jól csinálták, mert nemcsakhogy visszahozták a tönk széléről a céget, de kultuszt is építettek köré, rajongói tábort gründoltak, bátorították az egyedi építéseket, amelyeket időről időre bemutattak, vagy akár be is emeltek a gyári készletek közé, nyitottak egy csomó új szubkultúra fele (ld. gyűjtők, limitált sorozatok, branded sorozatok, máshonnan, pl. mozi vagy programozás világából bevonzott vásárlók, profi építők, legós művészek, mindenféle csodabogarak), kijöttek egy rakás újítással (a moduláris építéstől kezdve a világító téglán át a színpaletta-bővítésig, de ide sorolható a „gyűlöletes” egyedileg gyártott kockák garmadája is).
És hát tényleg nincs jobb bizonyíték arra, hogy a tematikus dobozok kellettek a népnek, mint az, hogy a cég túlélt, mit túlélt, új életre kelt. A profik persze morognak a szájbarágós készletek miatt, de hát nem ők tartják el a céget, úgyhogy ne morogjanak ;), mert a nagy tömegek kiszolgálása miatt létezhetnek kis piacos készletek is. Vagy a LEGO cég, mint olyan...

Macskond 2018.07.17. 00:14:21

És akkor kéne pár kép ezeknek a régi készleteknek a dobozáról , amibe ,még RENDBEN el lehetett pakolni a darabokat.
Majd mellé rakni azokat a mostani dobozokat amik a "felbontás után eldobható" ömlesztett tároló kategóriába tartoznak...
Ezen a mai napig jókat tudok háborogni ahányszor valamelyik gyereknek megeresztek egy új készletet.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.17. 00:14:54

@hungarisztan: a megoldásban igazad van de a miértekben nem. Nem ez vitte a csőd szélére a legot, de félig meddig valóban ezzel lábaltak ki belőle. A lecsúszás okait leirtam a Castle története 2 cikkemben. Bevágom ide is azt a részt

Az említett időszak ugyanis pont egybeesik a Lego történetének talán legválságosabb időszakával, ami egy hosszabb, folyamatosan mélyülő folyamat volt és ami azt eredményezte, hogy a cég nagyon nehéz helyzetbe került a 2000-es évek elejére. Ez a válság több komponensből állt össze.

A klasszikus Lego témák kezdtek egyre kevésbé jól teljesíteni, emiatt folyamatosan modernizálni próbálták őket, ami nem mindig sült el jól.
Az új bevezetett témák nem mindegyike volt kifizetődő pénzügyi szempontból
Ugyan a 90-es évek közepéig ugrásszerű növekedés volt tapasztalható a bevételek területén, ám azok hektikusan, csak az év bizonyos részeiben jelentkeztek. Nem volt a cég bevétele folyamatos és kiegyensúlyozott. De ennek ellenére azért egyetlen európai cégként bekerültek a világ tíz legnagyobb játékgyártója közé
A Lego számtalan kiegészítő terméket is gyártott, ruhákat, órákat és egyéb játékokat (társasok, Galidor, Jack Stone) és ezek nagyon nem teljesítettek jól. Mindent maguk gyártottak és nem csak a „nevet adták el”, emiatt ez folyamatosan emelkedő veszteségeket eredményezett a magas gyártási és marketing költségek miatt.
A Lego gyártás még mindig Dániában folyt. A precíz, jó minőségű játékok gyártása magas költséggel járt és a munkaerő is drága volt Dániában. Emiatt folyamatosan hátrányban voltak a Kínában gyártó versenytársakhoz képest. Csak a 2000-es évek közepétől kezdték a gyártást olyan helyekre vinni, ahol olcsóbb a munkaerő.
Egyre több olyan speciális elemet gyártottak, amelyet csak 1-1 készletben használtak fel. Ez is növelte a gyártási költségeket.
A Lego-nak rengeteg, mintegy 7750 alkalmazottja volt, ami ugyan manapság a duplája, de ez akkor nagyon soknak számított. Ráadásul ezek többsége Dániában dolgozott, jó magas fizetéssel. (ma úgy a duplája, hogy a nagy részük Magyarországon, Kínában Csehországban, Mexikóban és egyéb helyeken dolgozik)
A Lego folyamatosan próbált lépést tartani a gyerekek változó igényeivel. Ám nem vonhatták ki teljesen magukat az általános trendek alól amelyek az egész játékipart sújtották. Ugyanis a videójátékok már a 80-as évek közepétől kezdve egyre nagyobb szeletet hasítottak ki a hagyományos játékok tortájából. Ez a trend a 90-es évek közepén-végén már nagyon erősen jelentkezett és szinte minden játékgyártó érezte a hatását.
A Lego-nak voltak elvei, amelyek bizonyos szempontból hátráltatták a fejlődésben. Például, hogy nem csináltak tankokat és egyéb kifejezetten harci jellegű játékokat. A 90-es években az ilyen jellegű játékok nagyon népszerűek voltak, ezért a Lego sokszor jámbornak ható készletei nem mindig tűntek érdekesnek a kor gyermekei számára.
A Lego a 90-es évek végén még egyáltalán nem volt az a menő, kult játék, ami manapság. Mondhatjuk azt is, hogy szinte csak egy klasszikus játék volt a sok közül. Akkoriban már egy kicsit régiesnek is tűnt annak ellenére, hogy a Lego folyamatosan próbált a témáival lépést tartani a trendekkel. A kult státuszba emelkedéshez viszont a filmekhez/sorozatokhoz készített készletek később nagyon sokat hozzátettek. Ezek viszont csak a 90-es évek legvégén kezdtek megjelenni és igazán csak olyan 2003-tól éreztették a hatásukat.
Mindezen tényezők együttes hatása azt eredményezte, hogy a Lego 2003-ra napi 1 millió dolláros veszteséget termelt és csődközeli állapotba került. A cég konszolidációjáról majd a következő cikkben ejtek pár szót.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.17. 00:17:25

@Macskond: Ezt adom. A régi fakkos felnyitható dobozok (de csak a nagyobb készleteknél adtak ilyet) nagyon igényesek voltak

vancello · http://vancello.hu 2018.07.17. 00:32:42

Köszönet a cikkért, segített ráeszmélni, milyen jó gyerekkorom volt. Több készletet is megkaptam Karácsonyra annak idején, és a brosúrára is emlékszem. Sajnos már csak pár apróság maradt ezekből a LEGO-készletekből emlékül. Az egyik űrhajó kék plexijére emlékszem, hogy a piros dolgok barnának látszottak benne, ráadásul pont akkora volt, mint egy napszemüveg. :)

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.17. 00:34:27

@vancello: Szivesen bár ez csak szkennelt katalógus nem cikk :D Cikknek ajánlom....ha már emlékszel a kék plexire....a Lego Space története cimű cikksorozatomat... egészen biztosan megtalálod melyikről van szó

hungarisztan 2018.07.17. 01:03:33

@Tota12:
Köszi a pontosítást.

Amúgy én baromira tisztelen a LEGO-t amiatt, hogy fegyverkezés nincs a palettán. (Pedig nyilván nagyon könnyű pénz lenne egyik-másik számítógépes játék, vagy mondjuk legendás haditechnikák legósítása.) Tegyük hozzá, ez a pacifista elv leginkább csak a modern/jelenkori fegyverekre vonatkozik, mert kalózos, ninjás, középkori lovagos készletek simán vannak – az űrháborús Star Wars készletekről nem is beszélve...

Sőt. A múltkor tökre meglepődtem, amikor ajándékot keresgéltem egy ismerős kisgyereknek, mert azt láttam, hogy egy csomó bankrablós-betörős készlet áll egymás mellett. Vagy öt különböző szettet láttam ezzel a tematikával, és nem ám nagyobb gyerekeknek szólót, hanem Juniors-t, meg City-t. Értem én, hogy ezzel lehet szerepjátékozni, hogy a rendőrhelikopter elfogja a bűnözőt, na de miért ilyen felülreprezentált ez a téma és miért pont ebben a korcsoportban? (Az én ovis kisfiam például nem tud ezekkel szerepjátékozni, mert nem tudja, mi az a bankrabló/bűnöző, és nem tudja, miért van lángvágó a kocsi oldalán, meg mire való a bilincs stb.)

Szóval a pacifista vezérelv abszolút tisztelendő, csak hát így eléggé következetlen...

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.17. 07:49:25

@hungarisztan: Hát ez lyan h folyamatosan engedtek....78ig semmi ilyen nem volt aztán a középkori fegyvereket engedték....aztán az űrfegyvereket és végöl megmaradtak ennél, hogy csak jelenkori fegyvereket nem.

Bankrablós dolgok voltak bőven a 90-es évek elején-közepén a Town készletekben :) Legalábbis több katalógus (amelyeket már közzétettem itt) arculatát határozta meg egy ilyen bankrablós képregény.

Manapság egyébként a City egy nagy olvasztótégely.....bármit beleraknak a vulkánkutatóktól kezdve a mélytengeri búvárokig

Van 2018.07.17. 09:05:43

@hungarisztan: Szerintem csak fantázia kérdése az egész. Az én gyerekeim ugyanúgy szeretik a saját legóikat, mint az enyémeket 30 évvel korábbról. És a ninjago járgányból is készült már minden más, szóval a tematikusakat is simán használják teljesen másra. Legfeljebb a figura az, ami ugye adott, hogy mi.

Rozsgyi 2018.07.17. 14:17:35

@hungarisztan: nincs igazad a 6382-es a legjobb tűzoltóság evör! :) Azok a garázsajtók, a két kocsi stb.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.18. 14:32:21

@Anak: van 85-ösöm 3 nyelvű, az lesz a következő

szeme közé, laposan! 2018.07.18. 23:01:10

Végignéztem. Jól esett egy kicsit sírni, köszi.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.19. 12:05:10

@szeme közé, laposan!: Szivesen :D Minden héten vasárnap rakok ki katalógust :)

trollsalab 2018.07.19. 21:28:39

@Meridian74: Asszem 1970-től megvan az összes, kivéve 1977-et.

trollsalab 2018.07.19. 21:36:33

@Rozsgyi: Az tényleg nagyon jó volt.

Meridian74 2018.07.19. 22:39:43

Nincs valamelyikben egy fehér-világos kék színű gőzmozdony? Bár, lehet hogy az nem LEGO, hanem valamilyne lego-koppintás volt... 1980-ban óvódánkban volt egy nagy doboz, és azzal játszottam, egy gőzmozdonyt lehetett összerakni belőle, nagyobb méretű volt, mint a villanymotoros LEGO modellek... égre földre keresem, de sehol nem találtam róla még egy képfoszlányt sem...

Greg Johannson 2018.07.20. 16:25:30

Ezt a katalógust míg élek, nem felejtem el: ez volt az első Lego "újságom" :), ha jól emlékszem, a 6972-es készlethez járt ez is. Mennyit álmodoztam a benne lévő készletekről... :) Tényleg, erről jutott eszembe, múltkor találtam a szüleimnél egy ennél is régebbi katalógust, és érdekes módon magyar nyelven is benne voltak a készletek nevei, leírása. Erről tud valaki valamit, hogy mikor kezdték el ezeket lefordítani? Mert én azt hittem, csak a rendszerváltás után jelentek meg az első magyar nyelvű füzetek.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.20. 16:30:03

@Greg Johannson: A 85ösben már van magyar nyelv. Szerintem az lehetett az első de nem tudom. Ugye a Lego azért a rendszerváltás előtt is volt hivatalosan forgalmazásban olyan 82től kezdve általában időszakosan, az ünnepek előtt lehetett kapni az állami áruházakban.

Greg Johannson 2018.07.20. 16:39:20

@Tota12: Értem, köszi a választ. Érdekes, nekem a Lego a '80-as évek vége felé egyet jelentett a dollárboltokkal :) , áruházakban mégcsak nem is rémlik - ettől persze lehetett :).

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.20. 16:47:57

@Greg Johannson: Volt Lego az áruházakban is de elég korlátozott mértékben az igaz. De voltak a dollárboltokban is nyilván. De centrumban triálban úttörőben is volt pár darab.

jatekokapolcrol.blog.hu/2018/06/12/talalatok_az_archivumokbol_11_resz

jatekokapolcrol.blog.hu/2018/05/23/talalatok_az_archivumokbol_10_resz_-

trollsalab 2018.07.22. 22:19:16

@Tota12: Hát ez nagy tévedés. Kicsit utána néztem az Arcanum adatbázisában és egy először egy 1970-es cikkben említik a legót, mint újszerű játékot. 1973-ban arról tudósítanak, hogy kísérleti jelleggel legót importálnak Magyarországra -tehát ez lehet az első hivatalos forgalmazás- 1974-ben pedig már arró írnak, hogy nagy siker a legó Magyarországon. A legó a 70-es évek közepére már annyira ismert, hogy bekerül aTV Maci -1976-ban megújított- záró szignáljába is.

m.blog.hu/va/varazslatosmesefilmek/image/Mesefilmek%20k%C3%A9pekben/TV%20maci%20k%C3%A9pek/Tv%20maci%20(3).jpg

Egyébiránt magyar nyelvű legó katalógus már 1979-ben is volt. Lásd itt: www.flickr.com/photos/65380648@N06/42856952764/in/dateposted-public/

www.flickr.com/photos/65380648@N06/42856950994/in/dateposted-public/

Végezetül a rendszerváltozás előtt valóban korlátozott volt a választék legóból a maihoz képest, de azért hozzá lehetett jutni. 1980-ban például 50-fajta, összesen 80 ezer készlet Legót hoztak be: www.archivnet.hu/hetkoznapok/nem_a_nyugati_arucikkek_reklamozasara.html?oldal=6

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.22. 22:38:57

@trollsalab: Ööö mire gondolsz tévedés alatt? :) Én nem mondtam ellent annak amit irtál .... azt irtam hogy " Olyan kb 82től lehetett forgalmazásban" - tehát nem irtam biztosra mert nem éltem akkor. Visszaemlékezések alapján 82-körülre tettem ezt az időpontot de csak Kb-ra :)

Te nem a Csörgő István vagy? :D

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.07.22. 22:49:02

@trollsalab: Ja bocsi csak emlékeztetett rá a fogalmazásod :) Mindenesetre köszönöm az adatokat

trollsalab 2018.07.22. 22:52:05

És nem én vagyok a Tutuka sem.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.07.23. 05:26:00

@vancello: Haha, én is dizájnos napszemüvegnek használtam a 6884-es űrhajó kupoláját! Rágumiztam gatyamadzaggal a fejemre és menő robot voltam a jövőből!
:D

szalaik 2018.08.30. 09:14:15

Reméltem, hogy nem tűntek el ezek a katalógusok a Földről, csak mert én nem találtam meg őket otthon. Rongyosra lapozott, de beszkenneltem volna :) Pinteresten fent van az összes szett, már kigyűjtöttem amik nekem voltak.

Az első legóm a 6365 volt, amit karácsonyra kaptam természetesen. Ebből látszik nem mai gyerek vagyok :)

https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=6365-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

A gáztűzhelyre a mai napig emlékszem, mert imádtam a matricákat valamiért. Rá kellett ragasztani két fehér kockára, és nekem lepöndörödött egy idő után. Technokollal próbálkoztam, ami szétmarta az egészet és ettől nagyon szomorú lettem :) Ennek a háznak a zöld alaplapját használtam sokáig építkezésre, és az alja még sima volt, legömbölyített lyukakkal, nem lehetett alulra csatlakoztatni, csak rá.

Aztán space 6842.
brickset.com/sets/6842-1/Small-Space-Shuttle-Craft

A kedvencem a castle téma lett mégiscsak. Nekem a 90-es évek festett dolgai már nem jöttek be, a készre gyártott dolgok nem tetszettek.

Fabulandot azért ennek ellenére nagyon sajnálom. Azt szerettem.

A 6386-os police station és a 6067-es kastélyos házikó origi dobozban megvannak a mai napig. Ekkor már éreztem ezeket így kellett volna kezelni.

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2018.08.30. 11:57:06

@szalaik: Ajánlom neked akkor a Lego Castle története és a Lego Space története cimü cikksorozataimat :)

Játékok a Polcról

Friss topikok

Címkék

2018 (3) 2019 (2) 2020 (1) 30th anniversary (16) a-team (2) actionforce (82) actionman (12) action fleet (1) action force (4) action force matrica (2) action force sticker (2) action man (13) action man katalógus (4) action pack (1) addams faily figurák (1) addams family (1) adventurers (2) airwolf (1) alien (1) aliens (6) alien conquest (1) alpha team (1) american ninja (1) aquazone (7) aqua zone (6) archiv (39) archivum (39) argentina (1) at-dp walker (1) at-st walker (1) atari (1) attackoftheclones (2) attack pack (1) avengers (1) baba (1) balhésjátékok (2) bandai (1) barbie (17) basic (4) bat (24) batman (50) batman and robin (5) batman animated (19) batman beyond (2) batman és robin (4) batman figurák (34) batman figurák története (25) batman forever (5) batman katalógus (3) batman of the future (1) batman reklám (11) batman returns (2) batman toys (29) batman visszatér (2) battlefieldearth (1) baywatch (1) bburrago (1) beast wars (6) beetlejuice (2) belville (7) beszámoló (5) bionicle (12) blacktron (1) black series (44) black series helmet (1) black series sisak (1) board games (5) bolhamustra (1) bolhapiac (1) bookofbobafett (1) bootleg (20) börze (6) bravestar (2) bravestarr (2) brazil (1) brickheadz (1) bs (1) btr gi joe (1) btr tonka (1) btr transformers (1) buildable figures (1) built to rule (1) bukottjátékok (4) callofduty (1) cantina (1) captain planet (1) carrera (1) castle (35) centurions (4) chuck norris (1) city (2) clash of titans (1) classic space (1) clone wars (24) clone wars lego (9) cobra (3) cobra commander (1) comic con (2) commtech (2) coneheads (1) congo (1) cops (2) cowboy (1) crashdummies (4) crash dummies (4) crash dummies figurák (4) creature (9) creature figurák (9) csillagkapu (1) csillagkapu figurák (1) custom (3) dark crystal (1) dc comics (3) dc figures (4) dél korea (1) dél korea gijoe (1) die cast (4) dínó (1) dinobot (1) dinosaucers (2) dinoszaurusz figura (4) dino raiders (3) dino riders (3) diorama (1) disney park (3) doom (1) double dragon (2) dreadnok (3) dredd (1) droids (8) droid factory (1) duplo (3) echo toys (1) eclipse fighter (1) eclipse fighter lego (1) egérfogó (1) egykori lelohelyek (1) elemzés (1) élő video (8) emlékmentés másként (13) epic continues (3) episode I (13) episode III (1) episode IX (5) episode I figurák (7) érdekesség (1405) érdekességek (7) értékes játékok (1) estrela (3) évértékelés (1) ewok (5) ewoks (5) exclusive (1) exloriens (2) expanded universe (1) fabuland (11) fake star wars (2) fekete péter (1) fifth element (1) figurafeszt (14) figura és játékfeszt (10) figura talpak (1) figure case (1) filmes figurák (1) force awakens (6) force link (5) fps (1) francia gijoe (1) freestyle (1) fridge (1) frightknights (1) funko (1) funskool (2) futuron (2) g.i.joe (277) g1 transformers (3) galaktikus családi nap (1) galaxy edge (1) galaxy squad (1) galidor (1) galoob (1) gameboy (2) gargoyles (1) gazdálkodj okosan (1) ghostbusters (5) ghost castle (3) gi (1) giijoe reklám (12) gijoe (301) gijoe állatok (2) gijoe argentin (2) gijoe argentina (1) gijoe brazil (3) gijoe dreadnok (6) gijoe egyiptom (1) gijoe eu (36) gijoe figurák (214) gijoe india (5) gijoe iron grenadiers (3) gijoe kártya (6) gijoe katalógus (19) gijoe ko (4) gijoe korea (1) gijoe megamarines (1) gijoe mexico (1) gijoe playset (3) gijoe revell (1) gijoe savie (1) gijoe sky patrol (3) gijoe sonic fighters (5) gijoe south africa (1) gijoe telefon (1) gijoe tiger force (6) gijoe tolltartó (3) gijoe train (1) gijoe venezuela (1) gi joe (301) gi joe estrela (3) gi joe france (3) gi joe japán (6) gi joe jármű (61) gi joe járművek (57) gi joe josman (1) gi joe kártya (7) gi joe kite (1) gi joe lengyel (1) gi joe matrica (2) gi joe micro (1) gi joe nemzetkozi (45) gi joe night force (1) gi joe poszter (9) gi joe prototipus (16) gi joe prototype (17) gi joe rajzfilm (20) gi joe riport (6) gi joe sárkány (1) gi joe spain (1) gi joe spanyol (1) gi joe spectra star (1) gi joe top10 (9) gi joe történelem (219) gi joe tv (17) gi joe vehicles (45) glasslite (3) gobot (5) godzilla (4) gulliver (2) gyűjtemény (6) gyűjtés (4) halloween jelmez (1) hamisitvány (8) hamis figura (6) hansolo (4) harry potter (3) hasbro (707) hasbro játékok (710) hasbro katalógus (5) heman (10) heti video (282) he man (13) he man katalógus (2) hidden side (1) hírek (80) hírességek (3) hirességek figurái (1) híres játékgyűjtők (3) hook (2) horror (2) hotwheels (30) hotwheels autok (21) hot wheels attack pack (2) hot wheels speed demons (1) húsvét (1) ice planet (4) ideal toys (1) ideas (1) imperial shuttle (1) indiai gi joe (1) indiana jones (2) infinity war (1) inhumanoids (1) insectoids (4) instagram (1) interju (11) interju rovat (11) iron grenadiers (2) ismerős játékvonalak (1) (3) jabba (1) jack stone (2) japán (5) japanese gi joe (2) japan star wars (2) jap live (1) játék (1487) játékbolt (22) játékbörze (1) játékgyárak története (4) játékgyűjtés (14) játékgyűjtők (9) játékipar nagyjai (4) játékok (1483) játékok a polcról (7) játékok a polcról live (3) játékreklám (38) játék lelőhely (12) játék reklám (30) játék riport (17) játék tv riport (12) játszóház (1) jawa (1) jcpenney (1) jelmez (1) jurassicpark (20) jurassic park figurák (12) jurassic world (2) jurassic world figurák (1) justiceleague (1) kajli cuccok (4) karácsony (23) karácsonyi játék (23) kártya (5) katalógus (360) kenner (339) kennertoys (325) kenner figurák (324) kenner története (5) képregény (5) képregénybörze (5) képregényfigura (4) kevésbé ismert játékvonalak (17) kiadatlan (2) kisautó (24) kisautók (25) knex (2) ko (18) kosaraskártya (1) kosárlabda kártyák (1) köszönöm (3) közlemény (2) ko játék (19) ko toys (18) ko transformers (4) kraft der macht (1) kre-o (1) kreo (2) krull (1) különleges gi joe (1) kvarcjáték (1) kviz (1) kylo ren (2) last jedi (14) last jedi figures (10) last starfighter (2) last starfighter figures (2) le (1) legacy (11) legends of batman (6) legértékesebb (12) legértékesebb he man (1) legértékesebb lego (3) leggázabb (1) legnagyobb lego készletek (2) legnagyobb lego szettek (2) legnagyobb transformers (1) lego (569) lego2020 (6) legoland (1) legostarwars (146) lego 2018 (39) lego 2019 (26) lego adventurers (9) lego alien (2) lego alpha team (4) lego aqua zone (14) lego at-st (4) lego basic (17) lego bionicle (13) lego blacktron (18) lego buildable (11) lego cantina (2) lego castle (93) lego city (16) lego city space (3) lego custom (1) lego dinosaurs (1) lego duplo (5) lego érdekesség (368) lego exploriens (7) lego extreme (3) lego fabuland (16) lego figurák (40) lego figures (52) lego futuron (12) lego galaxy squad (1) lego hajók (14) lego harry potter (1) lego hírek (34) lego ice planet (1) lego ideas (9) lego ideas book (1) lego infinity war (1) lego insectoids (7) lego jack stone (3) lego jurassic park (1) lego katalogus (292) lego katalógus (290) lego kereskedők (7) lego knightskingdom (7) lego life on mars (2) lego lone ranger (2) lego mars (1) lego mindstorms (2) lego minifigurák (28) lego mini figures (22) lego model team (2) lego monster (7) lego monster fighters (5) lego mtron (1) lego ninja (2) lego paradisa (11) lego paradisa története (3) lego pirates (31) lego police (1) lego prince of persia (1) lego promocio (2) lego prototipus (2) lego prototype (2) lego race (1) lego racers (7) lego reklám (45) lego resq (2) lego retailer (1) lego robo raiders (1) lego robo riders (1) lego rock raiders (3) lego scala (1) lego scooby doo (1) lego sea tron (2) lego ships (16) lego slizer (4) lego solo (4) lego space (95) lego space police (13) lego space története (14) lego speed racer (1) lego sports (2) lego spyrius (7) lego starter sets (1) lego star wars (151) lego star wars 2018 (41) lego star wars 2019 (34) lego star wars 2020 (9) lego star wars 2021 (3) lego studios (4) lego super heroes (4) lego szett (169) lego tehcnic (69) lego tmnt (1) lego történelem (250) lego town (58) lego train (22) lego tron (2) lego ufo (9) lego unitron (4) lego western (8) lego western tortnete (4) lego znap (1) legrosszabb lego (2) leia (1) lelőhely (3) lemezárugyár (1) lily ledy (1) live (10) ljn (7) ljn toys (7) lone ranger (1) lost in space (1) lost world (2) m.a.s.k. (1) macgyver (2) madballs (1) magyar gijoe (1) magyar játék (4) mail in (4) mail in gi joe (3) majorette (1) malakili (1) mandalorian (4) marklin (1) marvel (7) marvel figurák (6) mask (6) masters of the universe (8) matchbox (36) matchbox 2018 (2) matchbox katalógus (4) matchbox vonalak (3) mattel (15) maxx fx (1) mb (14) meccano (2) meccano star wars (2) megamarines (1) mego (3) men in black (2) merchandise (11) mexiko (2) mexikoi gijoe (1) miami vice (1) micromasters (1) micro machines (6) mightymax (1) mikrolin (1) milton bradley (2) mindstorms (1) mission impossible (1) model team (2) modern játékok (25) modern star wars figurák (56) moder star wars figurák (45) monsters (6) monster fighters (5) mortal (4) mortal kombat (5) mortal kombat figurák (4) mortal kombat film (1) motorized vehicle pack (1) motu (11) movie heroes (3) mpc (1) mtron (3) mylittlepony (1) n2toys (1) nagyok (1) nba jam (1) nemzetközi (13) nemzetközi star wars (4) nerf (3) nes (2) new adventures of he man (4) nightmare before christmas (2) ninja (5) nintendo (8) nintendo reklám (2) novoplast (2) nyereményjáték (3) obi van (1) obi van interceptor (1) oldalak (1) oldal ajánló (1) original trilogy (2) ötödik elem figurák (1) over the top (1) palitoy (3) pankrácio (3) paradisa (5) paradisa története (5) parker (7) pebe (1) pirates (9) plasticola star wars (1) plastirama (1) playmates (2) playmo (1) playmobil (12) playmobil katalógus (2) playsets (2) playstation (2) pokember (1) pókember (4) policeacademy (2) police academy (2) popy (1) poszter (4) potf (64) potf eu (11) potf expanded (3) potj (13) power of the force (65) power of the force története (24) power of the jedi (15) power rangers (4) predator (2) pretender (2) prototipus (52) prototype (51) pulsar (1) race (1) racers (5) rádióműsor (1) rajzfilm (8) rajzfilm intro (3) rambo (1) rancor (2) ravensburger (7) rebels (11) recard (1) régi játék (1146) régi játékok (1120) régi játék reklám (4) régi star wars (21) reklám (27) remco (1) rendezvény (19) rendőrakadémia (1) reseal (1) resistance (3) resistance figurák (3) retrocollection (2) returnofthejedi (16) revell (5) revengeofthesith (15) riport (1) rizikó (1) robin hood (2) robotos játék (4) robo raiders (2) robo riders (2) rocky (1) rocky balboa (1) rocky gi joe (1) rock raiders (3) rogue one (12) rots (5) saber rider (2) saga (7) saga collection (4) saga legends (1) sajtóközlemény (1) sandspeeder (1) savie (1) scala (1) schenk (1) schuco (1) scooby doo (1) sdcc (2) sears (1) sea tron (1) secretwars (1) sectaurs (1) sega (3) sega játszóház (2) shadows of the empire (4) silverhawks (3) sindy (5) skála (1) skorpio kommando (3) skypatrol (2) sky commanders (1) slizer (1) snes (4) sohasem volt játékvonalak (3) solo (40) solo figurák (36) solo star wars figurák (38) sonic fighters (1) sote (1) space (24) space police (2) spanyol inkvizíció tilos (1) spectra star (1) speed demons (1) spider man (11) spider man homecoming (2) spider man hot wheels (1) spyrius (2) starduster (1) stargate (1) stargate figures (1) stargate hasbro (1) starter sets (2) startinglineup (1) startrek (2) startron (1) starwars (670) starwarsfigures (569) starwarsjármű (94) starwarstoys (656) starwars episodeIX (17) star tours (3) star trek (2) star wars (669) star wars 30th anniversary (15) star wars aotc (3) star wars bendems (3) star wars black series (5) star wars chess (1) star wars clone wars (25) star wars coin (3) star wars comic (1) star wars családi nap (2) star wars droids (13) star wars érdekesség (513) star wars érme (2) star wars ewoks (7) star wars expanded (14) star wars fekete péter (1) star wars figurák (559) star wars force awakens (7) star wars glasslite (1) star wars japan (2) star wars jármű (80) star wars kártya (3) star wars katalógus (15) star wars katelogus (8) star wars kdm (1) star wars ko (9) star wars last jedi (13) star wars legacy (11) star wars mandalorian (3) star wars mexikó (1) star wars movie heroes (2) star wars original trilogy (1) star wars otc (1) star wars poszter (5) star wars potf (71) star wars prototipus (84) star wars prototype (82) star wars rebels (15) star wars reklám (7) star wars resistance (5) star wars retro (1) star wars riport (3) star wars rogue one (18) star wars rots (9) star wars saga (8) star wars saga collection (4) star wars sakk (1) star wars solo (20) star wars star tours (2) star wars takara (1) star wars tfa (5) star wars top toys (1) star wars tv (6) star wars vehicles (101) star wars walker (16) star wars yps (1) steel (1) strech armstrong (2) street fighter (4) street fighter figurák (4) sunbow (1) superman (5) supermario (2) super gobot (1) super nintendo (1) super powers (4) swamp thng (1) swat kats (2) switch bots (1) szellemirtók (1) szellemkastély (4) szélvész autó (1) szilveszter (3) szilveszteri vicces (3) szőnyegváros (2) szörnyek (1) takara (8) talkboy (1) talpak (1) társasjáték (20) technic (37) teenage mutant ninja turtles (3) terminator (1) tfa (4) thundarr (1) thundercats (1) thundercats figurák (1) thundercats játékok (1) tie bomber (1) tiger force (1) tilos rádió (1) tini nindzsa teknöcök (9) titanium (1) tmnt (16) tonka (5) top10 (63) top10 képregényfigura (1) top10 kisautó (2) top10 lego (6) top10 matchbox (2) top10 pankráció (1) top10 sorozat (6) top10 star wars (9) top10 tini nindzsa (1) top 10 hot wheels (1) top 10 tranfsormers (2) top 10 wwf (1) törölt játékvonalak (1) történelem (1173) town (34) toxic avenger (1) toybiz (7) toybiz avengers (1) toybiz batman (2) toybiz marvel (4) toyfair (6) toysrus (1) trafikos játék (1) train (9) transformers (70) transformers beast wars (3) transformers g1 (56) transformers g2 (8) transformers katalógus (11) transformers prototípus (2) transfrmers (45) triál (4) tribes (1) tron (3) tvc (13) tv reklám (2) tv riport (10) tyco (4) tyco figura (3) ucs (4) ucs lego (4) ufo (4) ujsagcikk (1) ultimate mortal kombat (1) universal monsters (2) universal monsters figurák (2) ünnep (1) unproduced (1) unrealtournament (1) usagi (1) válogatás (3) változatok (2) variánsok (3) vehicles (2) véleménycikk (3) venezuela (1) veszélyes játékok (2) vicces (15) video (295) vintage (866) vintagejátékok (987) vintagestarwars (165) vintagestarwarstoys (165) vintagetoys (976) vintage collection (53) vintage gi joe (252) vintage halloween jelmez (1) vintage lego (3) vintage star wars (148) vintage tmnt (1) vintage transformers (13) visionaries (2) volkswagen (1) voltron (3) waterworld (1) western (4) winspector (1) wolfenstein (1) wwe (2) wwf (4) wwf figurák (8) x-men (1) xena (1) xmen (1) x men (3) yps magain (1) znap (1) zoids (1) zybots (1) Címkefelhő

Videók

süti beállítások módosítása