Véleménycikk: Book of Boba Fett

Mint tudjátok a Játékok a Polcról oldal az esetek 99%-ában játékokkal foglalkozik, így alapvetően nem nagyon szoktam írni direktben filmekről vagy sorozatokról. Eddig összesen két alkalommal és utoljára 2020-ban csináltam ilyet, először a Rebels-el utána pedig a Clone Wars-al összefüggésben. Ma ugyanakkor mégis ez lesz a téma, így a Book of Boba Fett-ről mondom el a véleményem…mégpedig azért, mert úgy érzem, hogy most szükséges. Nem írtam annó se a Clone Wars utolsó évadjáról, se a Bad Batch-ről, se pedig a Mandalorian-ről hasonlót –azért, mert ott nem volt erre szükség. Ott a produktum és a fogadtatás is teljesen egyértelműen magáért beszélt és csak pár (akkor is kifejezetten hangos) elvakult ember igyekezett a negatív „kritikájával” felhívni magára a figyelmet. A Book of Boba Fett kapcsán ugyanakkor annyi indokolatlanul negatív, méltatlan és gúnyolódó „vélemény” jelent meg az elmúlt időszakban, hogy most úgy éreztem, ezt a sorozatot meg kell védenem. Ugyanis a néhány negatívum mellett van mit megvédeni, mert ez a széria egyáltalán nem volt rossz…

Az írás hosszú lesz és nyilván szubjektív, úgyhogy előre is gratulálok, ha végig olvasod…. viszont SPOILER-es, úgyhogy ha még nem láttad a sorozatot, akkor NE OLVASD TOVÁBB.

 kiemelt-book-of-boba-fett.jpg

Amikor egy-egy újabb Star Wars produktum megjelenik, nagyon sokan szoktátok tőlem kérdezni privátban vagy személyesen, hogy nekem mennyire tetszett. Ez persze természetes, de ne felejtsük el, hogy én is ugyanolyan mezei rajongó vagyok, mint ti. Nem sorozatok és filmek elemzésével foglalkozom elsődlegesen, nem vagyok Rixon, vagy Ziro, így az én véleményem pont ugyanannyira nem számít semmit az összkép szempontjából, mint ahogyan a tiéd sem. Tudom ezt nehéz elfogadni, mert mindenki azt hiszi, hogy az ő véleménye a fontos….de nem….és nyilván az enyém sem az. De ha egy mondatban kéne összefoglalnom a választ a hogy tetszett kérdésre…akkor azt mondanám nekem összességében bejött ez a sorozat. Hétről- hétre elvitt, odaszegezett a TV elé és nem tudtam volna összevárni több epizódot, ahogyan azt sok más sorozatnál szoktam csinálni. Érdekelt, hogy mi lesz, vártam a következő epizódot és a végén mondhatjuk, hogy nagyjából elégedett voltam. Az IMDB 10/ 7.6 -os pontszámmal is nagyjából egyet tudok érteni és a pár apró negatívumtól eltekintve szerintem a széria abszolút rendben volt. De persze nagyon sokan nem így gondolják.

 book-of-boba-fett-fennec-shand-empire-magazine.jpg

Először is nem azzal van a probléma, ha valakinek nem tetszett a sorozat. Nem vagyunk egyformák és ami az egyik embernek bejön, addig az a másiknak nagyon nem….ez tök természetes. Én így vagyok egy csomó, a nagy tömeg által szeretett sorozattal is (pl. Nagy pénzrablás, Locke and Key) és az általam imádott Star Wars világában is található jó pár olyan „fejezet”, amitől egyenesen a falra mászok (KOTOR, Force Unleashed, de az abszolút háborús bűn kategória nekem a Rise of Skywalker volt). Ugyanakkor nem szoktam minden egyes héten odaírni mondjuk a nekem nem tetsző sorozat epizódjai alá, hogy ez mekkora tré…mert ennek semmi értelme sincs. Ha nem tetszett valami – kinyomtam, nem néztem meg… és onnantól nem is foglalkoztam többet a dologgal. Bármennyire is hihetetlen ez a Star Wars világában is működik, hiszen attól, hogy rajongunk az univerzum egészéért, még nem biztos, hogy minden egyes apró pontja vagy fordulata tetszik az embernek. Ez is természetes. Tehát nem áll fenn az a sok kommentelő által hangoztatott frázis miszerint „rajongóként mindent meg kell enni, amit elétek raknak”. Nem, nem kell…ugyanakkor szerintem az a helyes magatartás, ha ilyenkor kinyomod és nem foglalkozol többet vele, nem az, hogy mindenhol hangoztatod (tök feleslegesen) az ellenérzéseidet. Engem pl. a Resistance nem fogott annó meg…. így hát kinyomtam és onnantól nem is foglalkoztam vele. Nem éreztem sértett dühöt, nem írtam le sehova, hogy „meggyalázták a gyerekkoromat” és nem gúnyoltam azokat, akiknek mégis tetszett, mert ennek nincs semmi értelme. Nem változik tőle semmi….maximum csak megint egymásnak esnek az emberek, amiből szerintem nem csak nekem van napi szinten elegem.

 mv5bzjllzje1mwetytjhzc00mwiyltlimjetyzm3odc4yzq2mjflxkeyxkfqcgdeqxvyodiyoteymzy_v1.jpg

A Book of Boba Fett esetében viszont pont, hogy ezzel találkoztam már az első héten, így a második résztől kezdve tudatosan kerülnöm kellett, hogy esetleg kommenteket olvassak, sőt még az ismerőseim nagy részének is megmondtam, hogy nem vagyok hajlandó beszélni velük a sorozatról….akkor se ha esetleg nekik tetszett. Tettem ezt a saját idegrendszerem megóvása érdekében, mert – mintha csak erre vártak volna sokan – itt azonnal megindult a pocskondiázás, gúnyolódás. Egy sorozat esetében sokszor időt kell adni a történetnek, nem minden indul be az elején…és tucatnyi sorozatot tudnék mondani, amelynek időt kellett adni a kibontakozáshoz. Szerintem ezzel mindenki tisztában van, de mintha a Star Wars sorozatoknál erről mindenki tudatosan megfeledkezne. Ugyanez a picsogás ment le a később legmagasabb polcokra kerülő Clone Wars, Rebels és Mandalorian esetében is, úgyhogy én ezt párszor már átéltem, de valahogy a rajongók még mindig nem tanulták meg, hogy egy művet teljes egészében kell értékelni. Itt az első másodperctől megy az „ez így nem jó, úgy nem jó” hozzáállás, ami engem nagyon tud zavarni….hiszen ha nem tetszik, minek nézed? Ez a mentalitás sok esetben (persze nem mindig) abból fakad, hogy főleg az idősebb rajongók, mindig az „első csók” élményét keresik, minden egyes újabb Star Wars produktumban. Azt az érzést amikor 81-ben a taktakalagócsi Vörös Pegazus kertmoziban, 4 évesen látta, hogy beúszik a képbe a csillagromboló és ez óriási hatást gyakorolt rá. Pedig azt az élményt soha semmi, nem fogja visszaadni, hiszen nem ott vagy, nem akkor és te sem vagy teljesen ugyanaz…. Úgyhogy ezt kár keresni, mert sosem fogod megtalálni, egyetlen újabb szériában sem…de ettől még valami lehet jó. A mai gyerekek / fiatalok ugyanakkor megtalálhatják ezt az érzést és szerintem ez itt a lényeg. Itt jegyezném meg, hogy a leginkább felháborító magatartást azok a „rajongók” produkálták, akik teljesen nyilvánvaló módon „divatból”, bosszúból vagy a figyelem felhívása érdekében, minden egyes héten minősíthetetlenül pocskondiázták a sorozatot. Minden héten megnézték…és minden héten leírták jó terjedelmesen, hogy mennyire rossz. Nos, én tisztában vagyok vele, hogy olyan kort élünk, amiben csak a negatív dolgokra kapják fel az emberek a fejüket. A jó dolgoknak nincs hírértéke, de itt azért véleményem szerint sokan elvetették a sulykot. Ugyanis volt pár ember, aki görcsösen azon dolgozott, hogy a többi ember szórakozását elrontsa….állandó károgással és sok esetben durva, szándékos spoilerekkel, ami szerintem megbocsájthatatlan és felháborított. Újságíróknál már megszokta ezt az ember, de az úgynevezett rajongóknál ezt mindig rossz látni. Ezért is kerültem tudatosan a facebookot minden szerda-csütörtökön, egyszerűen nem bírtam nézni, ami a komment szekciókban ment hétről-hétre. Az rendben van, ha valakinek nem tetszik valami és természetesen kulturáltan le is írhatja a véleményét, de az szerintem nem tolerálható, ha valaki szándékosan negatívan próbálja befolyásolni a másikat vagy éppen azon dolgozik, hogy elrontsa a többiek szórakozását.

 book_of_boba_fett_trailer.jpg

Akár tetszik, akár nem egy új Star Wars aranykorban élünk. Soha nem látott mennyiségű új Star Wars tartalom készül, ami nyilván sokaknak nem tetszik és hosszú távon a minőség rovására is mehet, de ez a pont szerintem még nem jött el. Én megértem, hogy sokaknak ez az új kor furcsa és idegennek hat. Anno 16 évig az eredeti trilógia jelentette a Star Wars-t és a rajongás kizárólag erre, illetve a pár évente megjelenő, történetileg teljesen kontrollálatlan számítógépes játékokra és a ponyvairodalomra épített. Sokan ezt szokták meg, részben persze én is. George Lucas zseni volt, de az az igazság, hogy 83 után, nem sok minden érdekelte a saját vízióin és a pénztermelésen kívül, így évtizedeken keresztül bárki, bármilyen baromságot leírhatott, kiadhatott, ha fizetett érte és ez óriási károkat okozott minden szinten. Az ő világában ezek a kiegészítő történetek soha nem léteztek, de mégis, manapság sok rajongó elvárásai szinte kizárólag ezekből táplálkoznak. Ő maga (a jól sikerült előzménytrilógia mellett) a valóban új történetek helyett viszont, inkább újra és újra kiadta az eredeti trilógiát…pár évente …2 perccel hosszabban … szenzációs soha nem látott felvételekkel, csak hogy újabb bőrt és egy újabb adag zsetont húzzon be az általa teremtett világból. Visszanézve, az is csoda, hogy a Clone Wars-ra (a TCW-re… NEM a Tartakovsky féle borzalomra) engedélyt adott, így az a sorozat kitermelhette Dave Filoni-t, akinek manapság a tudatos történetvezetést és az egységes koncepcióban gondolkodást köszönhetjük. Ott kezdett el igazán mélyülni ez a világ és az ad hoc írói fantáziák helyét átvette a tervezett történettervezés. Kis túlzással ennek köszönhetjük a mai aranykort is, de persze ez azzal is járt, hogy számtalan jó (és rossz) történetet újra kellett írni, vagy éppen meg kellett írni….jól vagy éppen néha rosszul, de szerintem ez az amit még mindig nem tudnak sokan elfogadni és -némely esetben- ebből a régi sértettségből fakadtak a Book of Boba Fett negatív kritikái is.

 88c0d000f16a439436c97ba07a956eddd3980328r1-1536-2048v2_hq.jpg

Na de a hosszú kesergés után...milyen sorozat is volt a Book of Boba Fett….Sajnos elkerülhetetlen az összehasonlítás a Mandalorian-el, hiszen ez a miniszéria voltaképpen a Mandalorian spin offja. Nem teljesen önálló történet… hanem a másik sztori kiegészítése, amit szerintem sokan nem teljesen realizáltak. A 7 epizódos terjedelem ugyanakkor már előre sejtette, hogy itt bizony nem valami mélységi elbeszélést fogunk kapni, hanem a Mandalorian-ben hirtelen feltűnő Boba-val kapcsolatos alapvető kérdésekre kapunk majd válaszokat. Ezt a feladatkört ellátta a sorozat? El…megtudtuk, hogy hogyan jött ki a Sarlacc-ból (eddig is mindenki gondolta), mi történt vele azután és hogy hogyan próbálja meg megszilárdítani a hatalmát a Tatooine-on. A Mando történetét / karaktereit is picit tovább vitte a sorozat, bár ennél néha azt éreztem, hogy többet árt, mint használ, hiszen egyrészt a főszáltól vett el időt, másrészt üzemanyagot biztosított a károgóknak. Itt jegyezném meg, hogy mekkorákat röhögtem az olyan véleményeken, akik azt hitték, hogy ezeket a Mando-s epizódokat az esetleges negatív reakciók miatt vagy azért tették be, mert a „készítők se bíztak a sorozatban” stb. Filoni-éknál ugyanis tudatos történetépítés zajlik…előre dolgoznak, terveznek és teljesen nyilvánvaló, hogy az Ahsoka-s, Luke-os, Grogu-s jeleneteket, már az előző Mando évad forgatásakor felvették, tehát már akkor pontosan tudták, hogy ebben a sorozatban bizony ők is fel fognak tűnni. Bár kész forgatókönyv még valószínűleg nem volt, de az alapvető mérföldkövek, hogy melyik karakterrel, mikor, mit fognak kezdeni, az szinte biztos, hogy jó előre ki volt jelölve. Ez pedig egy jó dolog, mert a sztori így koherens és elkerülhetőek az ellentmondások.

 star-wars-the-book-of-boba-fett-luke-skywalker-ahsoka-tano.jpg

Nézzük akkor a sztorit. A sorozat első felében kaptunk egy csomó flashback-et, amiben a kimászás pillanatától kezdve, megmutatták nekünk, hogy mi történt addig a pontig, hogy Boba feltűnt a Mando-ban. A flashback-ek nagy része a Tusken-eknél eltöltött időre koncentrált és hozzátenném, hogy nekem ez a régi western hangulattal erősen fűszerezett szakasz, nagyon is tetszett. Nem volt gyorsléptű, viszont nagyon hangulatos volt és árnyalta a képet mind Boba jelleméről, mind pedig a tusken-eket illetően. Az egyetlen negatívum ebben az volt, hogy a készítők, talán a kevés rendelkezésre álló idő miatt nem érzékeltették kellőképpen, hogy Boba bizony 5 évet töltött a tusken-ekkel és így kevesebb ember számára volt érthető, az 5 év kemény, jellemformáló ereje.

 boba-fett.jpg

Sokan kritizálták ugyanis a főszereplő „pálfordulását” miszerint, hogy lesz egy hidegvérű profi gyilkosból egy sokkal pozitívabb, lelkiismeretes valaki. Ez nyilván sokaknak nem jött be, ugyanakkor korábban nem is tudtunk meg túl sokat Boba jelleméről, így a várakozások főleg feltételezéseken és fantáziaképeken alapultak. Az eredeti trilógiában Boba alig beszél, a Clone Wars sorozatban pedig még bosszúszomjas tiniként láttuk, így ezek nem nyújtanak semmilyen valódi támpontot arról, hogy milyen ember is lesz valakiből bő negyvenesként, 5 év tiszteleten alapuló, nomád életmód után. A legendák könyveiben és képregényeiben megtörtént események pedig egyszerűen nem léteznek….soha nem is léteztek…nem történtek meg, így voltaképpen eddig fogalmunk se volt róla, hogy milyen ember is ez a Boba Fett. Most megmutatták nekünk életének egy fontos, változó időszakában és elhiszem, megértem, hogy ez sokaknak nem találkozott az igényeivel, de lássuk be, ezek az igények, kevés információn alapuló egyéni vágyképek voltak. Nekem viszont tetszett ez a jellem, mégpedig azért mert senki se egyértelműen jó vagy rossz és én kifejezetten kedvelem, az ilyen bizonyos helyzetben pozitív, bizonyos helyzetben negatív karaktereket (pl Hondo…) A nem a tusken-ekre koncentráló flashback-ek egyébként mind jók voltak. Láttuk a bosszút, Fennec megmentését, a Slave I visszaszerzését és alapvetően kirajzolódtak a főszereplő motivációi, így ez az egész szegmens rendben volt.

 screen_shot_2021_12_29_at_11_08_11_am_0.jpg

A történet második felében aztán főként a maffiaháborús vonalra fókuszáltak, ami nekem alapvetően tetszett, de való igaz, ez a sztori lehetett volna egy kicsit fordulatosabb és összetettebb. Szerintem ezért egyértelműen a kevés epizód a ludas, amiből ugye még ráadásul el is vettek egyet a Mando vonallal, de meggyőződésem, hogy kereken 10 epizóddal, tehát 3-al többel, az egész orvosolható lett volna. Pár extra henchman, pár kölcsönös oda-vissza vágás, a kissé kiszámítható árulás elhúzása, mind-mind jót tettek volna a történet egészének, aminek így a vége ugyan nagyon akciódús volt, ám kissé kapkodó. Az alapvető mozzanatok tehát nekem bejöttek, de ezt is el kellett volna egy picit mélyíteni, így ebben a tekintetben lehetett volna jobb.  

 boba-fett-aqualish.jpg

Sokan kritizálták a főszereplőt is és a színészi játékot is. Nos, valóban Temuera Morrison, nem egy Ralph Fiennes vagy Christian Bale…sose volt az… ugyanakkor szerintem a tőle telhetőt megtette és a lelkesedése megkérdőjelezhetetlen, ami szerintem átjött a képernyőn is. Ő volt Jango Fett…és az összes klón… Boba Jango klónja…így egész egyszerűen nincs olyan reális lehetőség, hogy ne Temuera játssza el a szerepet. Ezt be kell látni. Hozzátenném Jango-ként se volt sokkal bonyolultabb a játéka és ez a karakter se igényelt óriási színészi játékot, szóval emiatt kritizálni szegényt szerintem felesleges. A kinézetét illetően… hát bakker egyrészt szeretnék én 62 évesen így kinézni…de másrészt részben azért megértem az ellenérzéseket. Pocakból lehet, hogy lehetett volna egy kicsit faragni, ugyanakkor még így is be kell látni, hogy alapvetően más a testalkata Temuerá-nak, mint Jeremy Bulloch-nak volt, így egész egyszerűen ezt a kérdést sehogy nem lehetett orvosolni. A testdublőr a sisak mentes jelenetek miatt nem jöhetett szóba, így ezt a dolgot egész egyszerűen csak el kell fogadni….a Sarlaccból való kimászás utáni években, Boba megemberesedett a Tusken étrendtől és kész. Én kb 1 percig rugóztam ezen, aztán egyszerűen elvitt annyira sztori, hogy később észre se vegyem ezt a testalkat dolgot.

 the-book-of-boba-fett-episode-2-2-1024x576.jpg

A többi szereplő szerintem teljesen rendben volt. Ming Na Wen játékán minden pillanatban érezni lehetett a lelkesedést, hiszen azt tudjuk, hogy egy nagyon régi vágya volt szerepelni a Star Wars világában és ez át is jött. Szerintem Fennec Shand karaktere is teljesen rendben van, igaz ő se egy túl bonyolult karakter, de melyik fejvadász volt eddig az…és szerintem nagyon jól kiegészítette a realizmusával a főszereplő néhol naiv elképzeléseit. Jó volt a kémia a két főszereplő között. A többi szöveggel bíró szereplő is jól tette a dolgát. Nagyon sok ismert vagy éppen eddig ismeretlen karakter tűnt fel…. Luke-tól kezdve, Grogu-n és Mando-n át a kazalhajú nőig, de kifejezetten örültem Cobb Vanth-nak is. Megkockáztatom, hogy némelyik mellékszereplő jobb is volt, mint a Mando esetében és szerintem mindegyik hozzá tudott tenni egy kicsit az élményhez. A legnagyobb sikítást persze Cad Bane feltűnésekor követtem el, hiszen soha nem gondoltam, hogy valaha is élőszereplős sorozatban fogom látni, a vitán felül egyik legjobb Clone Wars karaktert. Ráadásul még így nyugdíjasan is kemény volt, mint a koporsószög (már a hangja hidegrázás volt), úgyhogy nem hazudtolta meg magát. Ezen kívül rengeteg ismert mellékszereplőt láttunk kisebb-nagyobb játékidővel… 8D8, R5, Camie és Fixer, illetve Max Rebo mind mosolyra késztettek, amikor megjelentek, úgyhogy jó érzés volt újra látni őket.

382e273a-291c-4697-9ff3-5fad5be3371e-cad-bane-1.jpg

Az emberi karakterekkel kapcsolatosan beszélnünk kell egy kicsit a motoros tinikről, a „modokról” is, mert ez volt az egyik fő mémforrás az elmúlt hetekben. Nos, igen nem voltak túl mély karakterek…és igen tinik voltak…. meg tiszták a tatooine-hoz képest….és igen csillogtak a járgányaik. De kérdem én… és akkor mi van? Ha ugyanezek a karakterek a coruscant-on látszódnak, akkor ott is helyidegennek tűntek volna? Szerintem nem….és igazából itt sem tűntek annak, hiszen mindannyian találkoztunk már lakótelepen vagy „munkáskörnyéken” szép csillogó ruhájú, magukat többnek mutatni akaró fiatalokkal meg „villantósra” fényezett arany BMW-ikkel. Ráadásul történetileg teljesen ide is illettek, hiszen minden létező bűnszervezet épít a rossz környéken csellengő, munkanélküli, de drága divatos holmikra vágyó fiatal suhancokra. Úgyhogy teljesen logikus volt Boba részéről az alkalmazásuk és engem egyáltalán nem zavartak. Na jó az utolsó részben az az indokolatlan pördülés az tényleg nem kellett volna....de ezen kívül nekem bajom nem volt velük és ezért nem is értettem, azt a felhördülést, ami ezeket a szereplőket övezte. Vagy 50 gázabb szereplőt fel tudnék sorolni csak az Episode I-VI.ig terjedő időszakból. 

 book-of-boba-fett-biker-gang-550x275.jpeg

A nem emberi karakterek, illetve a lények is jól sikerültek. Krrsantan szerintem nagyon jó volt.... nem az a kedves nagy cuki szőrmók volt, mint amit Chewie-nál megszoktunk, hanem egy félelmetes gladiátor, ahogyan azt kell. A Twilek szereplők is hozták, amit kellett, bár a titkár néha nekem kicsit sok volt a modorosságával. A Rancor-t imádtam… sokkal többet is mutathatták volna, de a végső Rancor-rampage egyszerűen bazi jó volt. Sokan élcelődnek azon, hogy miértnem a Slave I-el ment vissza, de szerintem teljesen érthető a dolog. Ha ugyanis belovagolsz egy elfoglalt városba…az egy dolog, de ha FEHÉRLOVON lovagolsz be egy városba, akkor arra 100 év múlva is emlékeznek. Képletesen itt is ez történt, úgyhogy az, hogy Boba Rancor-al vágott rendet nem csak a szemnek volt kellemes, hanem hatalmi szempontból is kecsegtető volt, ráadásul ne felejtsük el, hogy az az űrhajó a maga fegyverzetével nem igazán alkalmas a városharcra. A többi lény…az aqualish-ok, az ithorian, a trandoshan-ok és főleg a Pyke-ok elképesztően rendben voltak, de én a Pyke-okat már a Clone Wars-ban is nagyon csíptem. Örültem, hogy a rövidke Solo-s szereplés után megmutatták a galaxis „Cali-kartelljének” szervezkedéseit is. A Hutt-ok is egészen jól néztek ki, de nyilván nem annyira jól, mint az eredeti Jabba jelmez, amit annó 4 ember irányított és egy raklap pénzbe került. A maszkokat, lényeket illetően mindössze kettő minimálisan negatív pontot tudok megjelölni. Az egyik a Nikto motoros-banda volt, ami -számomra- egy kicsit túlságosan földire sikerült, a Sons of Anarchy-s bőrmellényekkel. A másik Max Rebo volt, akinek ugyan pontosan ugyanilyen tré volt a jelmeze a Return of the Jedi-ben is…de ott a jótékony félhomály és a jó kamerabeállítás elfedte a redőződő szivacs kosztümöt.

 09f1770b815d8da65055f67221128599.jpg

A díszletek is rendben voltak. Egyáltalán nem volt a sorozat „olcsó” meg „megúszós”, ahogy azt sokan leírták. Persze a Tatooine-on voltunk szinte kizárólag, de szerintem már az tök jó dolog volt, hogy a sokat látott Mos Eisley helyett most a részleteiben soha nem látott Mos Espában játszódtak az események. Ezzel is bővült a Star Wars világa. Persze feltűntek azért ismerős helyek is illetve mutattak ismerős helyeket más pespektívából. A Koldus kanyonnak, illetve a Jabba palota egyéb helységeinek (hangár, konyha) én például nagyon örültem, mert ezekről eddig csak könyvben olvashattunk. Összességében a látványban nyilván kellett kompromisszumokat kötni, hiszen ez egy sorozat volt nem pedig film…ráadásul nem is direktbe termeli a bevételt, úgyhogy nem volt az alkotóknak végtelen költségvetése, de amit lehetett azt szerintem tisztességesen kihozták.

 mos-espa-book-of-boba-fett.jpg

Végezetül megpróbálok egy pár, alapvető kérdésre is válaszolni…ami nyilván mindenkiben felmerült, aki megnézte a 7 epizódot.

Jó sorozat-e a Book of Boba Fett…. nos a Mandalorian spin offjaként, kiegészítéseként mindenképpen igen, önállóan értelmezve már kicsit kevésbé.

Jobb-e, mint a Mandalorian? - Nem…de ne felejtsük el, hogy ott is az első évad végén kezdtek el bepörögni a dolgok.

Kell-e belőle második évad? - Szerintem kellene, mert ezzel letettek egy olyan történeti alapot, ami után akár önállóan is elvihetnék a sztorit bármilyen irányba.

Lesz-e második évad? - Szerintem nem. A Mandalorian biztosabb befektetésnek tűnik és mire leforgatnák Temuera már tényleg túl öreg lesz.

Megérdemli-e a sorozat azt a hangos szarcunamit, amit heteken keresztül zúdítottak rá?  - Egyértelműen nem. Azt el tudom fogadni, hogy annak, aki nem volt rajongója a Mandalorian-nek, nem nézte a Clone Wars-t és az elmúlt években nem követte a Star Wars történetét mélyebben, kevésbé volt élvezhető, mint mondjuk a Mandalorian, de a sok „megélhetési” negatív kritikát azért nagyon nem érdemelte meg, hiszen csak kisebb problémák voltak vele.

Megbukott-e a Book of Boba Fett? - Hát ilyen véleményt is olvastam, de azt hiszem egy IMDB-n 7.6-ra értékelt sorozatra, amit hétről-hétre több millióan követtek nem nagyon lehet a bukás szót használni. Ez egy sorozat, nem film, úgyhogy nem direktbe termeli a bevételt, így maximum a Disney + felhasználó bázisára gyakorolt hatásával lehetne leírni a valódi helyzetet. A felhasználói bázis viszont nő, mint a gomba, ráadásul a platformon, illetve a google-ben visszajelző felhasználók, több, mint 80%-a pozitívan értékelte a sorozatot, úgyhogy én úgy gondolom, a bukás, az nagyon nem ilyen…Egyszerűen csak megint arról van szó, hogy a negatív vélemény, noha kevesebb, mégis hangosabb és messzebbre jut el, mint a pozitívak.

 05_boba_fett_trailer_stills_uhd_t_r709_211010_3ce1ef66-e1640028208394.jpeg

Nyilván ezek a sorok az én, totál szubjektív véleményemet tükrözik és ugyanannyira nem számítanak, ahogyan a tiéd sem. Én komolyan úgy gondolom, hogy a Star Wars világa mostanság egy nagyon kivételes, ugyanakkor mégis furcsa helyzetben van és ennek nagyon jó lenyomata volt a Book of Boba Fett is. Ugyanis adott egy jó csapat…jó ötletekkel és kellő alázattal. Megvannak az alapok, az anyagi lehetőségek és egy platform, ahová tartalmat gyárthatnak. A tartalmak jók…megütik a mércét, tervezetten, összehangoltan készülnek és kellő arányt tartanak az új dolgok, illetve a régi felé kikacsintások tekintetében. Ugyanakkor van egy széles és rendkívül eltérő igényekkel bíró rajongói bázis, aminek egyszerűen lehetetlen megfelelni, pedig nagyon próbálnak. A bázis egy része ráadásul folyamatosan „maga ellen dolgozik” és gáncsolja a haladást. Én úgy gondolom, hogy ha a mostani dolgoknak, csak a tizedét a 90-es években kaptuk volna meg, akkor mindenki maga alá csinált volna a gyönyörtől ( Rancor-on lovagoló Boba Fett mondjuk 98-ban? A képernyőt nyalta volna mindenki…), de így sokan már bármilyen sztorira vagy gurításra immunisak, így ezzel nem lehet mit kezdeni. Kis túlzással ez a rajongói bázis már meg se érdemli azt a sok mindent, amit az elmúlt években kap, úgyhogy egyet tudok érteni azzal...hogy a Star Wars jelenlegi legnagyobb ellensége, a saját rajongói bázisa. 

5-2.jpg

Nyilván neked is lesz véleményed erről és sokan el fogtok küldeni jó hangosan a francba…. én csak annyit kérek, hogy mindezt kommentben tedd, amire majd igyekszem nem reagálni (az ismerőseimnek mondom… ne privátban…nem tudok 76 emberrel párhuzamosan ugyanarról beszélgetni és nem is akarok). Nagyon sok mindent tudnék még amúgy írni, de vasárnap estére, talán ennyi is elég lesz.

TB

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekokapolcrol.blog.hu/api/trackback/id/tr6517477692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pingvinmadár 2022.02.13. 22:37:55

No de Max Rebo ezt a robbanást is túlélte?

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2022.02.14. 15:34:01

@pingvinmadár: Nem tudjuk....de feltűnően nem mutatták :D Lehet szabin volt

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2022.02.15. 08:28:40

Ismét egy SW amit mesterséges intelligencia írt amibe csakis fanservicet tápláltak előzőleg. Hogy Rodriguezt nem nagyon lehetett felismerni az évad alatt még csak hagyján, de sajnos Filonit se.
Voltak benne jó pillanatok, és csak egy résznél néztem az órát, hogy mikor lesz végre vége.
Érdekes, hogy mennyire kapja az ívet a #TheBookOfBobaFett első perctől.
A #peacemaker meg kb ugyanaz és mindenki isteníti.
Persze az SW-t ütni kell, Gunn meg ugye az isten maga?
.
(sztem is gyenge a boba, de a peacemaker IS, szemben a néppel)

scherier 2022.02.16. 07:29:40

A KOTOR 1,2 és az OR messze felülmúl bármilyen próbálkozást ami az SW-hez kapcsolódik.
Revanhoz hasonlítva az összes klasszikus sw karakter egy nulla, egy faék még Anakin is.

Ez a Disney vonal már a legalja, szinte várja az ember hogy berobogjon Takibá a ladával, értékelhetetlen.

Peace is a lie...

Anak 2022.02.16. 08:34:35

Jennifer Beals karaktere a twilek bártulajdonosnő meghalt a robbanásban?

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2022.02.16. 13:59:45

Nem értem a fanyalgókat, szerintem is jó a Book of Boba Fett.
Oké, tény, hogy annyira irreálisak vele szemben a sok Legends-cucc miatt az elvárások, hogy egyszerűen nem tud olyat adni a Lucasfilm, amit ne kutyáznának a 40+ os "Én már '82-ben 10x megnéztem a Star Warst a Vörös csillag moziban, aztán még 10x narrátoros VHS-en!"
Ez a sori valóban gyenge a Mandalorian mellett, és sajnos be kell látni, hogy Mando sokkal vagányabb mandalori lett, mint Fett valaha is volt... De Fettről igazából sose tudtunk meg semmit a filmekből azon kívül, hogy van egy fajin páncélja meg egy fajin sisakja, Han Solo az ősellensége és Jango Fett a faterja! Szóval minden kúlságát mi, a rajongók képzeltük hozzá - márpedig egyetlen rendező sem lát bele a fejünkbe, nem tudja még maga az atyaúristen Lucas sem leforgatni azt, amit TE képzelsz hozzá a Star Wars-őstrilógiához!

Tota12 · http://jatekokapolcrol.blog.hu/ 2022.02.18. 20:17:37

@scherier: ÉS pont ezért a KOTOR...de mondhatjuk a Force Unleashedet is...gyakorlatilag nem Star Wars...pont azért amit irsz...mert messze kilóg abból a koordinátarendszerből és szabályrendszerből amiben a Star Wars működik...amilyennek az egészet kitalálták. Éppen ezért is törölték.... nagyon helyeen. Ami meg jó belőle pl karaktereket vagy egyes utalásokat stb meg szépen apránként bevezetik újra a kánonba a neki megfelelő helyre.

guANoiD 2022.02.20. 16:28:02

Szerintem gyengusz volt, néha viccnek is rossz.

scherier 2022.02.21. 08:09:53

@Tota12: Persze, bizonyos szinten igazad van, lehetett volna a kotor akár korai mass effect is. Viszont sose lett volna ennyire sikeres. Az egyik ok amiért jó hogy star wars volt, az a Tie Fighter szindróma. Annak idején a Tie Fighter pont azért lett iszonyat sikeres azt leszámítva hogy egy remek jó szimulátor volt. Hogy az volt az első olyan játék amelyikben végre vissza vághattál, halomra lőhetted a sok x szárnyút, a sok lázadót, a sok elcseszett karaktert amit az sw "jó" oldala felvonultatott, miközben a tényleg jót egy viccé alakította.

Az SWTOR indulása után a játékosok több mint 80% a "sötét" oldalt választotta. Miért, mert a nézők jelentős többségének már elege van a "jók"nyáladzásából, kinlódásából, attól hogy az sw egy vígjáték sorozat lett. Vagy mindig is az volt? Sokkal izgalmasabb egy sith inkvizitorral játszani, mint mondjuk egy republic trooperrel. De talán nem is az izgalmas a jó szó, egyszerűen felszabadító.
Érdekes megnézni, hogy pl a mass effectben ahol semmi előzmény nem volt, a játékosoknak csak 20% választotta először a renegade oldalt.

Ha a kotor világ nem lett volna az sw része, nyilván akkor is sikeres lett volna, lásd me. Viszont olyan mélyen alaposan tárja fel ezt a világot ahogy semmilyen más sw téma nem (könyv játék film stb.) Így aztán létre jött az a sajátos állapot, amiben a világ legjobb sw játéka pont az a játék ami semmiben nem kapcsolódik az sw filmekhez. Szerintem ez egy nagyon jó kritika az sw filmekkel szemben.

Lehet persze, hogy kivételes eset vagyok, habár nem hiszem. Én sosem voltam sw fan, én sw néző voltam. Megnéztem a klasszikus három részt gyerekként és bennem is kinyitotta a kapukat. De minél többször láttam az életemben, annál inkább egy tipikus Bud Spencer filmre emlékeztetett, ahol bemennek egy bárba ketten és mind a 100 embert elkalapálják. Amikor eljutottam idáig, nem is foglalkoztam a témával többet. Viszont amikor kijött a kotor1,2 újra esélyt adtam, és vártam a csodát, hátha sikerül ilyen filmet csinálni. Nem sikerült. A mandaloriai volt az utolsó csepp a pohárba.

Egy szónak is száz a vége, teljesen igazat adok neked, a kotor nem rész az sw filmvilágnak. Viszont a kotor a legjobb ami az sw világgal történhetett. Hogy ez összességében jó vagy rossz. Rossz, mert lehetett volna meríteni belőle, hogy az sw ne úgy hulljon a mélybe mint a balta nyél nélkül. Viszont jó is, mert így hollywood nem rontja el ezt a három játék által kreaált hangulatot és így a jövőben akit érdekel hogy milyen is lehetett volna egy jó sw játék vagy film csak előveszi és játszik vele. Vagy előveszi a valaha létezett legjobb sw filmet a swtor első trailerét:))

Peace is a lie...

Játékok a Polcról

Friss topikok

Címkék

2018 (3) 2019 (2) 2020 (1) 30th anniversary (16) a-team (2) actionforce (82) actionman (12) action fleet (1) action force (4) action force matrica (2) action force sticker (2) action man (13) action man katalógus (4) action pack (1) addams faily figurák (1) addams family (1) adventurers (2) airwolf (1) alien (1) aliens (6) alien conquest (1) alpha team (1) american ninja (1) aquazone (7) aqua zone (6) archiv (39) archivum (39) argentina (1) at-dp walker (1) at-st walker (1) atari (1) attackoftheclones (2) attack pack (1) avengers (1) baba (1) balhésjátékok (2) bandai (1) barbie (17) basic (4) bat (24) batman (50) batman and robin (5) batman animated (19) batman beyond (2) batman és robin (4) batman figurák (34) batman figurák története (25) batman forever (5) batman katalógus (3) batman of the future (1) batman reklám (11) batman returns (2) batman toys (29) batman visszatér (2) battlefieldearth (1) baywatch (1) bburrago (1) beast wars (6) beetlejuice (2) belville (7) beszámoló (5) bionicle (12) blacktron (1) black series (44) black series helmet (1) black series sisak (1) board games (5) bolhamustra (1) bolhapiac (1) bookofbobafett (1) bootleg (20) börze (6) bravestar (2) bravestarr (2) brazil (1) brickheadz (1) bs (1) btr gi joe (1) btr tonka (1) btr transformers (1) buildable figures (1) built to rule (1) bukottjátékok (4) callofduty (1) cantina (1) captain planet (1) carrera (1) castle (35) centurions (4) chuck norris (1) city (2) clash of titans (1) classic space (1) clone wars (25) clone wars lego (9) cobra (3) cobra commander (1) comic con (2) commtech (2) coneheads (1) congo (1) cops (2) cowboy (1) crashdummies (4) crash dummies (4) crash dummies figurák (4) creature (9) creature figurák (9) csillagkapu (1) csillagkapu figurák (1) custom (3) dark crystal (1) dc comics (3) dc figures (4) dél korea (1) dél korea gijoe (1) die cast (4) dínó (1) dinobot (1) dinosaucers (2) dinoszaurusz figura (4) dino raiders (3) dino riders (3) diorama (1) disney park (3) doom (1) double dragon (2) dreadnok (3) dredd (1) droids (8) droid factory (1) duplo (3) echo toys (1) eclipse fighter (1) eclipse fighter lego (1) egérfogó (1) egykori lelohelyek (1) elemzés (1) élő video (8) emlékmentés másként (13) epic continues (3) episode I (13) episode III (1) episode IX (5) episode I figurák (7) érdekesség (1407) érdekességek (7) értékes játékok (1) estrela (3) évértékelés (1) ewok (5) ewoks (5) exclusive (1) exloriens (2) expanded universe (1) fabuland (11) fake star wars (2) fekete péter (1) fifth element (1) figurafeszt (14) figura és játékfeszt (10) figura talpak (1) figure case (1) filmes figurák (1) force awakens (6) force link (5) fps (1) francia gijoe (1) freestyle (1) fridge (1) frightknights (1) funko (1) funskool (2) futuron (2) g.i.joe (277) g1 transformers (3) galaktikus családi nap (1) galaxy edge (1) galaxy squad (1) galidor (1) galoob (1) gameboy (2) gargoyles (1) gazdálkodj okosan (1) ghostbusters (5) ghost castle (3) gi (1) giijoe reklám (12) gijoe (301) gijoe állatok (2) gijoe argentin (2) gijoe argentina (1) gijoe brazil (3) gijoe dreadnok (6) gijoe egyiptom (1) gijoe eu (36) gijoe figurák (214) gijoe india (5) gijoe iron grenadiers (3) gijoe kártya (6) gijoe katalógus (19) gijoe ko (4) gijoe korea (1) gijoe megamarines (1) gijoe mexico (1) gijoe playset (3) gijoe revell (1) gijoe savie (1) gijoe sky patrol (3) gijoe sonic fighters (5) gijoe south africa (1) gijoe telefon (1) gijoe tiger force (6) gijoe tolltartó (3) gijoe train (1) gijoe venezuela (1) gi joe (301) gi joe estrela (3) gi joe france (3) gi joe japán (6) gi joe jármű (61) gi joe járművek (57) gi joe josman (1) gi joe kártya (7) gi joe kite (1) gi joe lengyel (1) gi joe matrica (2) gi joe micro (1) gi joe nemzetkozi (45) gi joe night force (1) gi joe poszter (9) gi joe prototipus (16) gi joe prototype (17) gi joe rajzfilm (20) gi joe riport (6) gi joe sárkány (1) gi joe spain (1) gi joe spanyol (1) gi joe spectra star (1) gi joe top10 (9) gi joe történelem (219) gi joe tv (17) gi joe vehicles (45) glasslite (3) gobot (5) godzilla (4) gulliver (2) gyűjtemény (6) gyűjtés (4) halloween jelmez (1) hamisitvány (8) hamis figura (6) hansolo (4) harry potter (3) hasbro (708) hasbro játékok (711) hasbro katalógus (5) heman (10) heti video (283) he man (13) he man katalógus (2) hidden side (1) hírek (80) hírességek (3) hirességek figurái (1) híres játékgyűjtők (3) hook (2) horror (2) hotwheels (30) hotwheels autok (21) hot wheels attack pack (2) hot wheels speed demons (1) húsvét (1) ice planet (4) ideal toys (1) ideas (1) imperial shuttle (1) indiai gi joe (1) indiana jones (2) infinity war (1) inhumanoids (1) insectoids (4) instagram (1) interju (11) interju rovat (11) iron grenadiers (2) ismerős játékvonalak (1) (3) jabba (1) jack stone (2) japán (5) japanese gi joe (2) japan star wars (2) jap live (1) játék (1489) játékbolt (22) játékbörze (1) játékgyárak története (4) játékgyűjtés (14) játékgyűjtők (9) játékipar nagyjai (4) játékok (1485) játékok a polcról (7) játékok a polcról live (3) játékreklám (38) játék lelőhely (12) játék reklám (30) játék riport (17) játék tv riport (12) játszóház (1) jawa (1) jcpenney (1) jelmez (1) jurassicpark (20) jurassic park figurák (12) jurassic world (2) jurassic world figurák (1) justiceleague (1) kajli cuccok (4) karácsony (23) karácsonyi játék (23) kártya (5) katalógus (361) kenner (339) kennertoys (325) kenner figurák (324) kenner története (5) képregény (5) képregénybörze (5) képregényfigura (4) kevésbé ismert játékvonalak (17) kiadatlan (2) kisautó (24) kisautók (25) knex (2) ko (18) kosaraskártya (1) kosárlabda kártyák (1) köszönöm (3) közlemény (2) ko játék (19) ko toys (18) ko transformers (4) kraft der macht (1) kre-o (1) kreo (2) krull (1) különleges gi joe (1) kvarcjáték (1) kviz (1) kylo ren (2) last jedi (14) last jedi figures (10) last starfighter (2) last starfighter figures (2) le (1) legacy (11) legends of batman (6) legértékesebb (12) legértékesebb he man (1) legértékesebb lego (3) leggázabb (1) legnagyobb lego készletek (2) legnagyobb lego szettek (2) legnagyobb transformers (1) lego (570) lego2020 (6) legoland (1) legostarwars (146) lego 2018 (39) lego 2019 (26) lego adventurers (9) lego alien (2) lego alpha team (4) lego aqua zone (14) lego at-st (4) lego basic (17) lego bionicle (13) lego blacktron (18) lego buildable (11) lego cantina (2) lego castle (93) lego city (16) lego city space (3) lego custom (1) lego dinosaurs (1) lego duplo (5) lego érdekesség (369) lego exploriens (7) lego extreme (3) lego fabuland (16) lego figurák (40) lego figures (52) lego futuron (12) lego galaxy squad (1) lego hajók (14) lego harry potter (1) lego hírek (34) lego ice planet (1) lego ideas (9) lego ideas book (1) lego infinity war (1) lego insectoids (7) lego jack stone (3) lego jurassic park (1) lego katalogus (293) lego katalógus (291) lego kereskedők (7) lego knightskingdom (7) lego life on mars (2) lego lone ranger (2) lego mars (1) lego mindstorms (2) lego minifigurák (28) lego mini figures (22) lego model team (2) lego monster (7) lego monster fighters (5) lego mtron (1) lego ninja (2) lego paradisa (11) lego paradisa története (3) lego pirates (31) lego police (1) lego prince of persia (1) lego promocio (2) lego prototipus (2) lego prototype (2) lego race (1) lego racers (7) lego reklám (45) lego resq (2) lego retailer (1) lego robo raiders (1) lego robo riders (1) lego rock raiders (3) lego scala (1) lego scooby doo (1) lego sea tron (2) lego ships (16) lego slizer (4) lego solo (4) lego space (95) lego space police (13) lego space története (14) lego speed racer (1) lego sports (2) lego spyrius (7) lego starter sets (1) lego star wars (151) lego star wars 2018 (41) lego star wars 2019 (34) lego star wars 2020 (9) lego star wars 2021 (3) lego studios (4) lego super heroes (4) lego szett (169) lego tehcnic (70) lego tmnt (1) lego történelem (251) lego town (58) lego train (22) lego tron (2) lego ufo (9) lego unitron (4) lego western (8) lego western tortnete (4) lego znap (1) legrosszabb lego (2) leia (1) lelőhely (3) lemezárugyár (1) lily ledy (1) live (10) ljn (7) ljn toys (7) lone ranger (1) lost in space (1) lost world (2) m.a.s.k. (1) macgyver (2) madballs (1) magyar gijoe (1) magyar játék (4) mail in (4) mail in gi joe (3) majorette (1) malakili (1) mandalorian (4) marklin (1) marvel (7) marvel figurák (6) mask (6) masters of the universe (8) matchbox (36) matchbox 2018 (2) matchbox katalógus (4) matchbox vonalak (3) mattel (15) maxx fx (1) mb (14) meccano (2) meccano star wars (2) megamarines (1) mego (3) men in black (2) merchandise (11) mexiko (2) mexikoi gijoe (1) miami vice (1) micromasters (1) micro machines (6) mightymax (1) mikrolin (1) milton bradley (2) mindstorms (1) mission impossible (1) model team (2) modern játékok (25) modern star wars figurák (56) moder star wars figurák (45) monsters (6) monster fighters (5) mortal (4) mortal kombat (5) mortal kombat figurák (4) mortal kombat film (1) motorized vehicle pack (1) motu (11) movie heroes (3) mpc (1) mtron (3) mylittlepony (1) n2toys (1) nagyok (1) nba jam (1) nemzetközi (13) nemzetközi star wars (4) nerf (3) nes (2) new adventures of he man (4) nightmare before christmas (2) ninja (5) nintendo (8) nintendo reklám (2) novoplast (2) nyereményjáték (3) obi van (1) obi van interceptor (1) oldalak (1) oldal ajánló (1) original trilogy (2) ötödik elem figurák (1) over the top (1) palitoy (3) pankrácio (3) paradisa (5) paradisa története (5) parker (7) pebe (1) pirates (9) plasticola star wars (1) plastirama (1) playmates (2) playmo (1) playmobil (12) playmobil katalógus (2) playsets (2) playstation (2) pokember (1) pókember (4) policeacademy (2) police academy (2) popy (1) poszter (4) potf (64) potf eu (11) potf expanded (3) potj (13) power of the force (65) power of the force története (24) power of the jedi (15) power rangers (4) predator (2) pretender (2) prototipus (52) prototype (51) pulsar (1) race (1) racers (5) rádióműsor (1) rajzfilm (8) rajzfilm intro (3) rambo (1) rancor (2) ravensburger (7) rebels (11) recard (1) régi játék (1147) régi játékok (1121) régi játék reklám (4) régi star wars (21) reklám (27) remco (1) rendezvény (19) rendőrakadémia (1) reseal (1) resistance (3) resistance figurák (3) retrocollection (2) returnofthejedi (16) revell (5) revengeofthesith (15) riport (1) rizikó (1) robin hood (2) robotos játék (4) robo raiders (2) robo riders (2) rocky (1) rocky balboa (1) rocky gi joe (1) rock raiders (3) rogue one (12) rots (5) saber rider (2) saga (7) saga collection (4) saga legends (1) sajtóközlemény (1) sandspeeder (1) savie (1) scala (1) schenk (1) schuco (1) scooby doo (1) sdcc (2) sears (1) sea tron (1) secretwars (1) sectaurs (1) sega (3) sega játszóház (2) shadows of the empire (4) silverhawks (3) sindy (5) skála (1) skorpio kommando (3) skypatrol (2) sky commanders (1) slizer (1) snes (4) sohasem volt játékvonalak (3) solo (40) solo figurák (36) solo star wars figurák (38) sonic fighters (1) sote (1) space (24) space police (2) spanyol inkvizíció tilos (1) spectra star (1) speed demons (1) spider man (11) spider man homecoming (2) spider man hot wheels (1) spyrius (2) starduster (1) stargate (1) stargate figures (1) stargate hasbro (1) starter sets (2) startinglineup (1) startrek (2) startron (1) starwars (671) starwarsfigures (569) starwarsjármű (94) starwarstoys (656) starwars episodeIX (17) star tours (3) star trek (2) star wars (670) star wars 30th anniversary (15) star wars aotc (3) star wars bendems (3) star wars black series (5) star wars chess (1) star wars clone wars (26) star wars coin (3) star wars comic (1) star wars családi nap (2) star wars droids (13) star wars érdekesség (514) star wars érme (2) star wars ewoks (7) star wars expanded (14) star wars fekete péter (1) star wars figurák (559) star wars force awakens (7) star wars glasslite (1) star wars japan (2) star wars jármű (80) star wars kártya (3) star wars katalógus (15) star wars katelogus (8) star wars kdm (1) star wars ko (9) star wars last jedi (13) star wars legacy (11) star wars mandalorian (3) star wars mexikó (1) star wars movie heroes (2) star wars original trilogy (1) star wars otc (1) star wars poszter (5) star wars potf (71) star wars prototipus (84) star wars prototype (82) star wars rebels (15) star wars reklám (7) star wars resistance (5) star wars retro (1) star wars riport (3) star wars rogue one (18) star wars rots (9) star wars saga (8) star wars saga collection (4) star wars sakk (1) star wars solo (20) star wars star tours (2) star wars takara (1) star wars tfa (5) star wars top toys (1) star wars tv (6) star wars vehicles (101) star wars walker (16) star wars yps (1) steel (1) strech armstrong (2) street fighter (4) street fighter figurák (4) sunbow (1) superman (5) supermario (2) super gobot (1) super nintendo (1) super powers (4) swamp thng (1) swat kats (2) switch bots (1) szellemirtók (1) szellemkastély (4) szélvész autó (1) szilveszter (3) szilveszteri vicces (3) szőnyegváros (2) szörnyek (1) takara (8) talkboy (1) talpak (1) társasjáték (20) technic (38) teenage mutant ninja turtles (3) terminator (1) tfa (4) thundarr (1) thundercats (1) thundercats figurák (1) thundercats játékok (1) tie bomber (1) tiger force (1) tilos rádió (1) tini nindzsa teknöcök (9) titanium (1) tmnt (16) tonka (5) top10 (63) top10 képregényfigura (1) top10 kisautó (2) top10 lego (6) top10 matchbox (2) top10 pankráció (1) top10 sorozat (6) top10 star wars (9) top10 tini nindzsa (1) top 10 hot wheels (1) top 10 tranfsormers (2) top 10 wwf (1) törölt játékvonalak (1) történelem (1175) town (34) toxic avenger (1) toybiz (7) toybiz avengers (1) toybiz batman (2) toybiz marvel (4) toyfair (6) toysrus (1) trafikos játék (1) train (9) transformers (70) transformers beast wars (3) transformers g1 (56) transformers g2 (8) transformers katalógus (11) transformers prototípus (2) transfrmers (45) triál (4) tribes (1) tron (3) tvc (13) tv reklám (2) tv riport (10) tyco (4) tyco figura (3) ucs (4) ucs lego (4) ufo (4) ujsagcikk (1) ultimate mortal kombat (1) universal monsters (2) universal monsters figurák (2) ünnep (1) unproduced (1) unrealtournament (1) usagi (1) válogatás (3) változatok (2) variánsok (3) vehicles (2) véleménycikk (3) venezuela (1) veszélyes játékok (2) vicces (15) video (296) vintage (867) vintagejátékok (988) vintagestarwars (165) vintagestarwarstoys (165) vintagetoys (977) vintage collection (53) vintage gi joe (252) vintage halloween jelmez (1) vintage lego (3) vintage star wars (148) vintage tmnt (1) vintage transformers (13) visionaries (2) volkswagen (1) voltron (3) waterworld (1) western (4) winspector (1) wolfenstein (1) wwe (2) wwf (4) wwf figurák (8) x-men (1) xena (1) xmen (1) x men (3) yps magain (1) znap (1) zoids (1) zybots (1) Címkefelhő

Videók

süti beállítások módosítása