Minden játék mögött zseniális emberek munkája áll, ebben a sorozatban azokat a megkérdőjelezhetetlen egyéniségeket mutatom be, akiknek a munkájuk eredményét szoktuk mi vitrinekben tárolni. :) Ők a játéktörténelem nagyjai.
Az előző két részt itt olvashatod:
Mark Bordreaux
Mark 1976-ban a Cinncinati egyetem design szakos hallgatójaként keresett valami mellékállást, amiből kicsit finanszírozni tudja magát. Megütötte a főnyereményt. A szintén cinncinati bázisú játékgyártó cég a Kenner felvette őt külsősként a design csapatába 1977 januárjában. A Star Wars játékokat tervező részlegre került. Az egyetemről ajánlotta őt be Jim Swearingen aki már design managerként dolgozott a Kennernél. Ez innentől meghatározta az életét, Mark ugyanis 40 éve dolgozik folyamatosan a Star Wars játékokon. Számtalan játék, de főleg jármű viseli a keze munkáját. 1978-ban megkapta -immáron teljes munkaidős munkatársként - a Millenium Falcon tervezési feladatát és ez volt az első nagyobb volumenű produktuma.
A Millenium Falcon 1978-as eredeti tervei
A Millenium Falcon játék első prototípusa
Ezután is több járművön dolgozott még a vintage vonalban, többek között a Slave I-esen és szinte az összes úgynevezett Mini Rigsen. Ez utóbbiakról Mark azt mondta, hogy ő mindigis szerette/ szerette volna saját ötletekkel gazdagítani a Star Wars világát és ezt ezekkel a járművekkel megtehette.
Pár munka Mark-tól.
A játékvonal vége felé Mark csapata kapta a feladatot, hogy próbáljanak meg egy saját, játékközpontú folytatást csinálni a Star Warshoz, így voltaképpen ők voltak az elsők akik folytatást találtak ki az eredeti trilógiához. Erről már egy cikkben megemlékeztem.
Mark tervezte még a Star Wars micro játékokat is. De hamarosan a Star Wars "vintage" játékvonalainak vége szakadt, viszont Mark ezután is a Kennernél maradt. A következő pár évben számtalan más játékon is dolgozott. A Batman és a Jurassic Park ezek közül az ismertebb de, 1994-től újra dolgozhatott a Star Wars játékokon is. Aztán a Hasbro a 90-es években felvásárolta a Kennert, ám Mark ekkor sem távozott a cégtől, nem úgy mint sok más kollégája. Maradt a helyén és azóta is a Hasbro egyik fontos tervező munkatársa. A Star Wars játékokon kívül besegített a Transformers és a Marvel játékok tervezésébe is a következő években. A Star Wars előzménytrilógia játékai közül például ő tervezte az összes kiadott Jedi Starfightert. Mark legutóbbi ismert munkája a TFA játékvonalba tartozó Millenium Falcon, de a kisgyerekeknek szóló Galactic Heroes sorozatban is benne volt a keze. Mai napig aktív és 61 évesen még mindig alkot. Három játékfigura is őrzi arcvonásait. ( Rebel Trooper, Rebel Blockade Runner Trooper és egy exclusive AT-ST driver )
Mark a 80-as évek végén a Kenner-es irodájában
Mark munka közben
Mark arcvonásai köszönnek vissza ezen a figurán
Mark a jelenlegi irodájában
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.